بدن سالم‌ترین افراد هم میزبان ویروس‌هاست

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 13:12
پژوهش گسترده دانشمندان بر روی بیش از ۹۱۷ هزار نمونه خون و بزاق، نشان می‌دهد که بیشتر افراد سالم، حامل ویروس‌هایی در بدن خود هستند که علائمی ایجاد نمی‌کنند.

بدن سالم‌ترین افراد هم میزبان ویروس‌هاست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آی ای ، پژوهشگران استرالیایی بر این باورند که این ویروس‌های خاموش، اگرچه در شرایط عادی بی‌ضررند، اما می‌توانند در صورت ضعف سیستم ایمنی یا تغییر شرایط بدن، به بیماری منجر شوند. 

پژوهشگران با استفاده از روش‌های ژنتیکی پیشرفته، بار ویروسی (تعداد ذرات ویروس) را در بدن افراد اندازه‌گیری کرده و دریافتند که این میزان تحت تأثیر عواملی، چون سن، جنسیت و مصرف سیگار قرار دارد.

این پژوهش نشان داد که بار ویروسی بالا می‌تواند نشان‌دهنده فعالیت بیشتر ویروس یا ضعف سیستم ایمنی باشد، در حالی که بار ویروسی پایین به معنای کنترل مؤثر توسط بدن است. همچنین، برخی ویروس‌ها در مردان شایع‌تر از زنان هستند. در ادامه تحقیقات، دانشمندان قصد دارند ویروس‌های RNA مانند کروناویروس‌ها و همچنین تأثیر ژن‌های باستانی ویروسی که در ژنوم انسان ادغام شده‌اند را مورد بررسی قرار دهند تا درک بهتری از تعامل ویروس‌ها با بدن انسان به دست آورند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.