دیدار معاون وزیر ارتباطات با وزیرعلم و فناوری آفریقای جنوبی

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 17:22
محمد محسن صدر، نماینده ایران در اجلاس cstd با وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار معاون وزیر ارتباطات با وزیرعلم و فناوری آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این دیدار وزیر علم وفناوری آفریقای جنوبی ضمن ابراز همبستگی با دولت و ملت ایران از تجاوز و جنگ علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

دکتر محمد محسن صدر، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران که به عنوان نماینده کشور در این اجلاس حضور یافته، در پاسخ به این اظهارات بر حق دفاع مشروع کشورمان تاکید کرده و از مواضع طرف آفریقایی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه دو طرف بر توسعه همکاری‌های فی مابین تاکید کردند و مقرر شد در آینده در قالب تشکیل کارگروه مشترک مسیر همکاری‌ها دنبال شود.

هم چنین دکتر صدر از وزیر علم و فناوری آفریقای جنوبی برای بازدید از کشورمان و آشنایی با ظرفیت‌های موجود دعوت کرد.

لازم به ذکر است، کمیسـیون علـم و فنـاوری بـرای توسـعه (CSTD)، بالاتریـن نهـاد علـم و فنـاوری ســازمان ملــل متحــد اســت که در آن کشــور‌ها در مــورد علــم و فنــاوری به تبیین نظرات و دیدگاه‌های خود میپردازند. نمونه‌هایی از مســائل مهــم مطــرح در ایــن کمیســیون، حاکمیــت اســتفاده و توســعه فناوری‌های نوظهــور، تنظیم‌گری هــوش مصنوعــی و تغییــر دادن زیست‌فناوری و ... می‌باشد.

بیست و نهمین نشست CSTD به میزبانی سازمان ملل متحد در شهر ژنو کشور سوییس از تاریخ ۳۱ فروردین ماه لغایت ۳ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.