مدیرعامل سابق دیزنی: می‌خواستیم توییتر را بخریم و با اپل ادغام شویم 

دیجیاتو جمعه 05 تیر 1405 - 13:09
باب ایگر جزئیات جذابی درباره تلاش‌های ناکام دیزنی برای خرید توییتر، ادغام با اپل و تصاحب حق امتیاز جیمز باند صحبت کرد. The post مدیرعامل سابق دیزنی: می‌خواستیم توییتر را بخریم و با اپل ادغام شویم  appeared first on دیجیاتو.

دوران ریاست «باب ایگر» بر شرکت دیزنی چند ماه پیش به پایان رسید؛ دورانی دو دهه‌ای که این غول سرگرمی را از میان مهم‌ترین تحولات و خریدهای تاریخی عبور داد. ایگر در مصاحبه اخیرش درباره تلاش‌های بزرگ این شرکت صحبت کرد که به نتیجه نرسیدند؛ طبق گفته‌های او دیزنی قصد داشت شبکه اجتماعی توییتر و حق امتیاز مجموعه فیلم‌های جیمز باند را بخرد.

باب ایگر در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت دیزنی پیش از آنکه «ایلان ماسک» توییتر را در سال ۲۰۲۲ بخرد و نام آن را به ایکس تغییر دهد، در آستانه خرید آن از «جک دورسی» بود. به گفته ایگر، آن‌ها به یک قیمت بسیار جذاب برای خرید توییتر رسیده بودند و او قصد داشت این شبکه اجتماعی را به یک پلتفرم توزیع جهانی برای محتواهای دیزنی تبدیل کند. با‌این‌حال، ایگر در صبح روز امضای قرارداد از این معامله کنار کشید، زیرا کاملاً نگران بود که این پلتفرم به یک حواس‌پرتی وحشتناک برای دیزنی تبدیل شود و تمرکز آن‌ها را از بین ببرد.

صحبت‌های مدیرعامل سابق دیزنی

دیزنی در مقطعی درگیر گفتگوهای اولیه درباره ادغام احتمالی با شرکت اپل نیز بود؛ اتفاقی که ایگر باور دارد تحولی بزرگی در صنعت ایجاد می‌کرد. با‌این‌حال، او می‌گوید که این گفتگوها هرگز به جایی نرسیدند، زیرا مدیران اپل علاقه چندانی به این موضوع نشان ندادند. این دو شرکت تاریخچه پرفرازونشیبی با یکدیگر دارند. ایگر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در هیئت‌مدیره اپل حضور داشت و نیروی محرکه اصلی دیزنی برای خرید استودیوی پیکسار در سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شد.

ایگر توضیح می‌دهد که آن‌ها در دیزنی احساس توقف‌ناپذیری داشتند و لیستی از اهداف خرید شامل مارول، حق امتیاز جنگ ستارگان و جیمز باند تهیه کرده بودند. او تصور می‌کرد که می‌تواند تمام این مجموعه‌ها را یکی پس از دیگری خریداری کند. اگرچه ایگر جزئیات خاصی درباره تلاش دیزنی برای خرید این موارد ارائه نداد، اما می‌دانیم در این پروژه‌ها شکست خورد. برای مثال شرکت آمازون در سال ۲۰۲۲ با خرید استودیوی MGM حقوق توزیع جیمز باند را به دست آورد و بعداً در فوریه ۲۰۲۵ با پرداخت بیش از یک میلیارد دلار، کنترل کامل این مجموعه را نیز در اختیار گرفت.

باب ایگر در هجدهم مارس از دومین دوره ریاست خود به‌عنوان مدیرعامل دیزنی کناره‌گیری کرد تا «جاش دآمارو» (Josh D’Amaro)، رئیس سابق بخش تجربیات دیزنی، اکنون هدایت این شرکت را برعهده بگیرد. اگرچه ایگر همچنان در هیئت‌مدیره دیزنی حضور دارد، اما کارشناسان انتظار دارند که او در ماه دسامبر این سمت را نیز ترک کند تا دیزنی وارد فصل تازه‌ای از تاریخ خود شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.