طالبان: مخالفان به دنبال ایجاد جبهه علیه افغانستان هستند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 16:17
وزیر مرزها، اقوام و قبایل طالبان تاکید کرد که مخالفان افغانستان در تلاش برای ایجاد جبهه‌ای علیه کشور هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالله نوری» وزیر مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان، گفت که مخالفان، در تلاش هستند جبهه‌ای علیه افغانستان ایجاد کنند و با شعار «آزادسازی افغانستان» فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی که در جریان سفر به ولایت «سرپل» در شمال افغانستان سخن می‌گفت، اظهار داشت که افرادی که طی 20 سال گذشته اهداف خود را در افغانستان دنبال کرده‌اند، نباید امروز شعار آزادی این کشور را سر دهند. این افراد دیگر جایگاهی در افغانستان ندارند.

وزیر حکومت طالبان با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان مدعی شد که نظام حاکم بر این کشور بر پایه شریعت اسلامی اداره می‌شود و مردم نیز بدون اجبار از حکومت طالبان حمایت می‌کنند.

نوری همچنین گفت که پس از بازگشت طالبان به قدرت، اختلافات داخلی، انتقام‌جویی‌ها و درگیری‌ها پایان یافته و امنیت در سراسر افغانستان برقرار شده است.

طالبان از زمان بازگشت به قدرت در آگوست 2021 همواره مخالفان خود را به تلاش برای بی‌ثبات‌سازی افغانستان متهم کرده است. در مقابل، منتقدان و نهادهای بین‌المللی همواره از محدودیت‌ها علیه زنان، مسئله حکومت فراگیر و حضور گروه‌های تروریستی، انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/.

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.