چالش هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» به پایان رسید

دیجیاتو یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 18:48
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» با هدف گسترش اکوسیستم، برندسازی و بهبود مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی به پایان رسید. The post چالش هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» به پایان رسید appeared first on دیجیاتو.

نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» که توسط معاونت نوآوری فناپ برگزار شد، به کار خود پایان داد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی فناپ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنج‌باز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به پایان رسید.

براساس توضیحات فناپ، هدف از این مسابقه گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکت‌کنندگان یک‌‌ ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.

برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی به‌‌همراه فرصت جذب و استخدام در نظر گرفته شد و درنهایت جوایز این مسابقه آنلاین به چهار تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبه‌های سوم و چهارم  ۵ میلیون تومان) تعلق گرفت.

برای رونق‌دادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری، جوایز یک میلیون تومانی به‌عنوان خط‌شکن و نفر اول هفتگی در نظر گرفته شده بود.

«شطرنج‌باز» که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالش‌های بینایی ماشین و یافتن الگوریتم‌های شطرنج است، در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیاده‌سازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان تأثیر داشت.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.