نمایش «چهل‌گیس» میزبان امدادگران هلال‌احمر شد

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 15:47
نمایش «چهل گیس» با حضور رئیس تئاترشهر از امدادگران هلال احمر میزبانی کرد.

نمایش «چهل‌گیس» میزبان امدادگران هلال‌احمر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایش «چهل‌گیس» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد که تا روز جمعه ۱۸ اردیبهشت روی صحنه است در ادامه اجرا‌های خود در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر، میزبان جمعی از امدادگران هلال‌احمر شد. این اجرای ویژه با هدف قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و انسان‌دوستانه امدادگران هلال‌احمر برگزار شد و گروه اجرایی نمایش، اجرای این شب را به نیرو‌های امدادی تقدیم کرد.

سیروس کهوری‌نژاد کارگردان نمایش «چهل‌گیس»، پس از پایان اجرا با اشاره به روحیه ایثار امدادگران گفت: ایران همیشه استوار بوده و خواهد بود و تاریخ این سرزمین، روایت ایستادگی است. قصه ما نیز قصه استواری است؛ قصه زنی که به افتخار همه زنان این سرزمین روایت می‌شود. از امدادگران و تیمارگرانی که بی‌هیچ چشم‌داشتی در کنار انسان‌های نیازمند می‌ایستند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: فرهنگ ما وامدار انسان‌های بزرگی است که در بزنگاه‌های دشوار کنار مردم می‌مانند. ما وارثان فرهنگی بزرگ هستیم؛ هم‌عصر نام‌هایی، چون شاملو، اخوان ثالث و صادق هدایت بوده‌ایم و نمی‌توانیم نسبت به فرهنگ و هنر کم‌فروغ باشیم. با وجود همه دشواری‌ها همچنان پای صحنه ایستاده‌ایم.

همچنین کوروش سلیمانی پس از تماشای این اثر نمایشی، با قدردانی از گروه اجرایی و کارگردان نمایش گفت: به همه گروه و به سیروس کهوری‌نژاد بابت این اثر تبریک می‌گویم. استمرار و علاقه‌مندی او به بوم و سرزمین خودش، جنوب ایران و بندرعباس، برای من همیشه آموزنده بوده است. امشب نمایشی سرشار از زیبایی‌های بصری، نظم گروهی و کار تیمی دیدیم. این اثر متعلق به تمام ایران است و همه اقوام و جلوه‌های زیبای نمایشی ایران باید در تئاتر شهر دیده شوند.

سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های نمایشی جنوب کشور افزود: سیروس کهوری‌نژاد از چهره‌های مهم تئاتر جنوب کشور است و خوشحالم که این همه تصویر و یادآوری از جنوب زیبای ایران را در این اثر دیدم. خوشحالیم که من و همکارانم در تئاتر شهر افتخار میزبانی این اثر را داشتیم. همه ما در یک کشتی هستیم و روزگار سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما با امید زنده‌ایم. هنر و تئاتر پیام‌آور صلح و فرهنگ است و ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم. این وظیفه بدون حضور تماشاگران کامل نمی‌شود.

پس از پایان اجرا کوروش سلیمانی با امدادگران حاضر در سالن به گفت‌و‌گو پرداخت و ضمن قدردانی از تلاش‌های آنان، به نیرو‌های امدادی هلال‌احمر خسته‌نباشید گفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.