طنین «از فراسوی مرزها …» در تالار وحدت

دنیای اقتصاد پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 00:04
ارکستر سمفونیک تهران در نخستین اجرای رسمی خود در سال جدید «از فراسوی مرزها …» را روی صحنه می‌برد.این ارکستر تصمیم گرفته رویکردش را تغییر دهد و از رهبران جوان استفاده کند. در توضیح این کنسرت آمده است: «پس از آنکه شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران در سال گذشته با تمرکز بر حمایت از آهنگسازان جوان، فرصت اجرای آثار نسل تازه آهنگسازی را فراهم کرد،

اکنون در سال جدید سیاست حمایتی خود را متوجه رهبران جوان کرده است؛ مسیری که نخستین گام آن با اجرای کنسرت «از فراسوی مرزها …» و حضور امید محرابی به عنوان رهبر مهمان برداشته می‌شود. در این کنسرت، آثاری از آهنگسازان برجسته جهان و کشور از جمله لودویگ فان بتهوون، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، فکرت امیرف، حشمت سنجری و قطعاتی از اپرای مشهور «کاوالریا روستیکانا» اثر پیترو ماسکانی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد؛ آثاری که هر یک نماینده بخشی از میراث موسیقی کلاسیک جهان هستند و در کنار یکدیگر، فضایی متنوع و پرشکوه را برای مخاطبان رقم خواهند زد. عنوان «از فراسوی مرزها …» نیز بر همین نگاه بین‌المللی و گفت‌وگوی فرهنگی از مسیر موسیقی تاکید دارد؛ اجرایی که تلاش می‌کند با عبور از مرزهای جغرافیایی، مخاطب را به سفری میان فرهنگ‌ها، سبک‌ها و روایت‌های موسیقایی ببرد.» اجرای ارکستر سمفونیک تهران با عنوان «فراسوی مرزها…» پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.