فاجعه انسانی تعدیل نیرو در رسانه؛ از بیماری‌های جسمی تا فروپاشی روانی

خبرآنلاین پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 11:01
اکبر منتجبی معتقد است تعدیل نیرو در رسانه‌ها باعث فشار روانی و جسمانی سنگین برای خبرنگاران شده استم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چنید با پیش با مجموعه‌ای از مصاحبه‌های مختلف با اصحاب رسانه که تعدیل نیرو گریبان آن‌ها را گرفته است و با کارشناسان و افراد با سابقه این حوزه انجام دادیم.

اکبر منتجبی،روزنامه‌نگار پیشکسوت و مدیرکل دفتر توسعه آموزش رسانه در همین مصاحبه با خبرآنلاین اشاره می‌کند، که تعدیل نیرو باعث فشار روانی بر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران  شده است

این کارشناس رسانه با برشمردن پیامدهای روانی و جسمی این وضعیت بر خبرنگاران تصریح کرد: «تعدیل نیرو در این شرایط یعنی بیکاری در اوج تورم. این فشار برای همکاران خانم به مراتب سنگین‌تر است. ما با خبرنگارانی مواجهیم که دچار بحران‌های روحی عمیق شده‌اند. حتی موردی را سراغ دارم که به دلیل فشار روانی ناشی از پوشش اخبار جنگ و کودکان میناب و نگرانی برای آینده، دچار بیماری‌های جسمی سخت شد، کارش به بیمارستان کشید و نهایتا برای او تشخیص سرطان داده شد.»

او همچنین به وضعیت عکاسان خبری اشاره کرد و گفت: «بسیاری از عکاسان که در خط مقدم ثبت حوادث و جنگ بودند و در روزهایی که مردم شهر را تخلیه می‌کردند آن‌ها ماندند تا تاریخ را ثبت کنند، اکنون دچار تروما و مشکلات روحی شده‌اند و نیازمند درمان جدی هستند، اما به جای حمایت، با بی‌مهری و تعدیل روبرو می‌شوند.»

برای مطالعه متن کامل اینن گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید.

۵۹۲۴۴

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.