مهدی سپهر خواننده موسیقی پاپ درگذشت

صدا و سیما دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 14:02
مهدی سپهر خواننده موسیقی پاپ در ۷۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مهدی سپهر خواننده موسیقی پاپ درگذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زنده‌یاد مهدی سپهر سال ۱۳۲۸ در اهواز متولد شد. او گرچه دانش‌آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان بود، اما عشق به موسیقی مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. سپهر فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۰ از رادیو در میدان ارگ تهران آغاز کرد.

این خواننده، نخستین بار توسط علی تجویدی آهنگساز و ویولونیست برجسته به عنوان خواننده معرفی شد. نخستین اثری که توسط مهدی سپهر اجرا شد، آهنگ «در کام امواج» با آهنگسازی علی تجویدی بود.

ترانه «بهار را صدا بزن» که از خاطره‌انگیزترین آثار ادبی شاعران معاصر ایران محسوب می‌شود، توسط مهدی سپهر به قطعه‌ای جاودانه در موسیقی پاپ دهه هفتاد تبدیل شد. این اثر همچنان در حافظه شنیداری نسل‌های آن دوران زنده است.

مراسم خاکسپاری زنده‌یاد سپهر فردا سه‌شنبه (۲۹ اسفندماه) در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.