ماهواره‌های جدید استارلینک وارد مدار شدند

عصر ایران چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
با انجام این پرتاب تعداد ماهواره های فعال این خوشه در مدار زمین به کمتر از ۱۰۵۰۰ عدد رسید. این پنچاه و هشتمین ماموریت اسپیس ایکس در سال جاری به حساب می آید.

شرکت اسپیس ایکس ابرخوشه ماهواره ای خود در مدار زمین را گسترش داد و ۳۴ استارلینک دیگر را از مقر ناسا در ایالت کالیفرنیا آمریکا به فضا فرستاد.

به گزارش مهر، در همین راستا یک موشک فالکون۹ در ساعت ۲:۴۶ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ از مقر فضایی وندربرگ به فضا پرتاب شد. حدود هشت دقیقه و ۴۰ ثانیه پس از پرتاب، در حالیکه ماهواره های استارلینک( گروه۴۲-۱۷) روی بوستر بالایی موشک سوار بودند، به مدار اولیه رسید.

این واحدهای رله اینترنت پهنای باند در مسیری قرار گرفتند تا ۵۰ دقیقه بعد به مقصد خود برسند. بوستر دومی که در این ماموریت به کار رفت و ۱۱۰۳ نام داشت، با فرود روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آرام نخستین ماموریت «استفاده دوباره» خود را تکمیل کرد.

با انجام این پرتاب تعداد ماهواره های فعال این خوشه در مدار زمین به کمتر از ۱۰۵۰۰ عدد رسید. این پنچاه و هشتمین ماموریت اسپیس ایکس در سال جاری به حساب می آید.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.