رویترز: اپراتور موبایلی استارلینک راه‌اندازی می‌شود

خبرآنلاین جمعه 05 تیر 1405 - 11:21
اسپیس‌ایکس احتمالا اپراتور موبایلی استارلینک را برای رقابت با بزرگان معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، به‌گزارش رویترز، شرکت اسپیس‌ایکس به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که قصد دارد خدمات موبایل استارلینک را برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی کند. این اقدام می‌تواند اسپیس‌ایکس را به رقیب مستقیم اپراتورهای مخابراتی بزرگی مانند ورایزن، ای‌تی‌اندتی و تی-موبایل تبدیل کند.

گوئین شات‌ول، رئیس اسپیس‌ایکس، در مراسمی خصوصی از احتمال ساخت یک شبکه‌ی موبایل زمینی اختصاصی در آمریکا خبر داد. اسپیس‌ایکس در حال حاضر با همکاری تی-موبایل، خدمات اتصال مستقیم ماهواره به گوشی را برای پوشش‌دهی مناطق دورافتاده ارائه می‌دهد.

شرکت فضایی ایلان ماسک در سال گذشته‌ی میلادی مجوزهای طیف فرکانسی بی‌سیم را در دو مرحله با پرداخت ۱۷ میلیارد دلار و ۲٫۶ میلیارد دلار از شرکت اکواستار خریداری کرد. این خریدها به اسپیس‌ایکس امکان می‌دهد تا با استفاده از امواج رادیویی اکواستار، شبکه‌ی خدمات موبایلی خود را توسعه دهد.

مؤسسه‌ی مالی اوپنهایمر در یادداشتی اعلام کرد که گسترش واحد پهن‌باند ماهواره‌ای استارلینک، صنعت ۱٫۶ تریلیون دلاری ارتباطات آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.