ایران گیم جم «کودک و جنگ» با ارسال 14 اثر

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 11:04
معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از پایان نخستین گیم جم سال 1405 با عنوان «کودک و جنگ» و آغاز ارزیابی آثار رسیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمدرضایی معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام ثبت و ارسال نهایی 14 اثر برای شرکت در این رویداد گفت: این گیم‌جم با ۷۱ شرکت‌کننده در قالب ۳۲ تیم آغاز شد و تلاش کردیم با همراهی جامعه خلاق بازی‌سازی کشور و در رویدادی دو روزه، تجربه، برداشت، روایت یا نگاه انسانی خود از موضوع کودک و جنگ را با زبان بازی‌سازی بیان کنند.

وی افزود: جامعه بازی‌سازی همواره تلاش کرده تا نسبت به اتفاقات جاری واکنشی مناسب نشان دهد و پس از جنگ رمضان و جنایت مدرسه میناب و شهادت بیش از 160 کودک مظلوم بی‌گناه به این نتیجه رسیدیم که باید با محوریت روایت اقتدار و کودک و جنگ یک رویداد گیم جم برگزار کنیم که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات زیرساختی که بازیسازان و تیم اجرایی با آن مواجه بودند، استقبال بسیار خوبی صورت گرفت.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی ایران خاطرنشان کرد: بیان نگاه انسانی‌ به تجربه جنگ، گفتن حرف‌هایی که باید به مخاطبان درباره جنگ با زبان بازی زده شود، تعریف روایت‌هایی که کمتر شنیده شده‌اند، تمرین خلاقیت در محدودیت زمانی و ساخت اثر هنری یا تعاملی که بتواند حامل یک پیام انسانی باشد از جمله اهداف گیم جم «کودک و جنگ» بود که در نهایت با وجود مشکلات فراوان ارتباطی و زیرساختی با ارسال 14 اثر به پایان رسید. این رویداد در حال حاضر وارد مرحله داوری شده است و پس از داوری نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.