فاطمه مهاجرانی در برنامه صف اول شبکه خبر، با بیان اینکه دسترسی به اینترنت جزو حقوق مردم است، گفت: «ما معتقدیم که حق نام دیگر خداست و ما حق را باید حتما به صاحبان حق برگردانیم.»
او در واکنش به سخنان مجری برنامه که تشکیل و مصوبات ستاد راهبری فضای مجازی را به استناد حکم دیوان عدالت اداری غیرقانونی خواند، گفت:
جا دارد از سرعت عمل دیوان عدالت اداری تشکر کنم. خیلی سریع جواب دادند. واقعا جای خوشحالی است که به شکایت چند نفر روی ساختاری که تصمیم رئیس جمهور است، سریع رسیدگی کردند.
مهاجرانی در ادامه با دفاع از تشکیل ستاد ویژه ساماندهی فضای مجازی گفت برداشت دولت این است که این ستاد در چارچوب اختیارات رئیسجمهور و با هدف ساماندهی مسائل مرتبط با فضای مجازی ایجاد شده است.
او در عین حال درباره ابعاد حقوقی موضوع و جایگاه این ستاد در نسبت با سایر نهادهای تصمیمگیر از جمله شورای عالی فضای مجازی، اظهارنظر نکرد و گفت بهتر است حقوقدانان درباره این موضوع توضیح دهند.
اظهارات سخنگوی دولت در شرایطی مطرح میشود که محدودیتهای گسترده اینترنت در کشور پس از حدود ۸۸ روز کاهش یافته و روند بازگشت تدریجی دسترسی کاربران به اینترنت آغاز شده است. با این حال گزارشهای میدانی و دادههای فنی نشان میدهد دسترسی به برخی سرویسها و پلتفرمها همچنان برای بخشی از کاربران با محدودیت یا اختلال همراه است.