ایل‌بیگی: تبدیل مجتمع‌های فرهنگی به سینما در شهرستان‌های فاقد سینما

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 18:03
مدیر مؤسسه سینماشهر به ارائه گزارشی از ارتقای زیرساخت‌های سینمایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان هنری و سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها روز گذشته با حضور حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل موسسه سینماشهر به میزبانی محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر امور استان‌ها در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست حبیب ایل‌بیگی با اشاره به فعالیت‌های موسسه سینماشهر در حوزه مردمی سازی و عدالت فرهنگی گفت: این مؤسسه به‌عنوان یک مجموعه حمایتی در حوزه زیرساخت سینما در دولت چهاردهم و با توجه به کلان برنامه مردمی سازی و عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته تلاش کردیم تا در شهرستان‌های که فاقد سینما هستند یا سینمای فعال ندارند با تبدیل مجتمع‌های فرهنگی به سالن نمایش فیلم این امکان را برای مردم آن منطقه فراهم کنیم تا آثار روز سینمای ایران را بر پرده بزرگ تماشا کنند. از همین رو بنده و همکارانم در موسسه سینماشهر با بازدیدهای میدانی به استان‌ها و شهرستان‌های بسیاری سفر کردیم تا امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و سینمایی موجود در آن منطقه را مورد برسی کارشناسی قرار دهیم تا با جمیع شرایط با راهبری و حمایت‌های لازم بتوانیم چراغ سینما را در آن شهرستان روشن کنیم لذا با تلاش‌های صورت گرفته در 31 شهرستان بیش از 9 هزار صندلی در قالب 33 مجتمع فرهنگی در دولت چهاردهم به ظرفیت سینماهای کشور اضافه‌شده است.

وی همچنین با اشاره به توسعه و ارتقا زیرساخت‌های فناوری در سینما نیز اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه مؤسسه سینماشهر توسعه و ارتقا فناوری‌های نوین و هوشمند است که در سال گذشته ما سامانه روندهای سینمای ایران (رسا) را طراحی کردیم، البته که دوستان ما در سال 98 سامانه سمفا را ایجاد کرده بودند، این سامانه در قالب ترمینالی برای سرویس دادن به همه سینماهای کشور راه‌اندازی شد و شاید تنها سامانه نرم‌افزاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که اطلاعات آن در حوزه اکران و نمایش، به‌روز است و ما می‌توانیم در لحظه به این قبیل اطلاعات در سینماهای سراسر کشور دسترسی داشته باشیم اما اطلاعات سمفا، اطلاعات خام است لذا همکاران ما در این دوره تلاش کردند با راه‌اندازی سامانه «رسا» زمینه‌ای را فراهم کنند که مدیران سازمان سینمایی، همه استان‌ها، خود وزیر محترم و حتی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سامانه داشبورد مدیریتی داشته باشند و از این اطلاعات استفاده کنند.

ایل‌بیگی همچنین در پایان پیرامون استمرار و پایداری زیرساخت های سینمایی افزود: یکی از اهداف ما در دور جدید فعالیت‌های موسسه سینماشهر احداث و تجهیز زیرساخت فرهنگی پایدار است بنابراین تقاضا دارم در انتخاب مراکز و ظرفیت‌های سینمایی در استان‌ها دقت لازم لحاظ شود تا به‌مانند گذشته که مجتمع‌های بسیاری تجهیز می‌شدند اما با گذشت زمان تنها تعداد اندکی از آن‌ها فعال می‌ماندند اکنون چنین اتفاقی رخ ندهد، برای همین با توجه به شرایط موجود اقتصادی خواهشمندم معاونان محترم سالن‌هایی که طی ده سال گذشته تجهیز شدند و اکنون غیرفعال هستند را شناسایی کرده و تجهیزات فنی آن را برای استفاده به شهرهای دیگر انتقال دهند.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.