قطعه جدید علیرضا قربانی منتشر شد

پارسینه دوشنبه 11 خرداد 1405 - 21:03
قطعه «گلوبند ایران» اثر جدیدی از علیرضا قربانی با آهنگسازی حسام ناصری منتشر شد.

 به گزارش پارسینه به نقل از روابط عمومی، قطعه جدید علیرضا قربانی با نام «گلوبَند ایران» منتشر شد. آهنگساز این قطعه حسام ناصری، تهیه‌کننده محسن خباز و با شعری از حسین غیاثی است.

علیرضا قربانی در یادداشتی درباره این قطعه نوشته است: «مرا بخوان که از تو دل نمی‌کنم...

«یک قصه بیش نیست غم عشق وین عجب/ کز هر زبان که می شنوم نامکرر است» و به راستی کجاست که هم قصه عشق است و هم از هر زبان که بشنوی نامکرر است؟ وطن!

وطن همانجایی است که ما نبوده‌‌ایم و بوده است و ما خواهیم رفت و خواهد ماند و ایکاش آیندگان بدانند ما همانهایی بودیم که غم ایران بسیار خوردیم. سخت بر ما گذشت ولی کوتاه نیامدیم که «ایران‌مان» است، جان‌مان است...

قطعه «گلوبَند ایران» که امروز تقدیم شما می‌شود پس از ماه‌ها فکر و خیال متولد شد؛ فکر اینکه چه باید کرد یا اصلا چه نباید کرد و درنهایت اینگونه شد که دل‌مان تنگ است برای «مردم ایران» و نگاه‌مان به «ایران» است؛ سرزمینی که بوده است از گذشته تاریخ و خواهد ماند به عزت و افتخار در آینده تاریخ.    

چشم انتظار دیدارهای مجدد...»

شعر این قطعه بدین شرح است:

آسمان را بغل گرفته غمت 

در غروبی به رنگ‌لبخندت 

خسته ای و نشسته است انگار 

برف بر شانه ی دماوندت 

خواب پرواز دیده اند انگار 

آرزوهای مانده در بندت

بغض کردم چقدر زیبا بود 

نام ایران بر گلوبندت 

وطن تویی

غریب آشنای من

وطن تویی

تمام ماجرای من

مرا بخوان

که از تو دل نمی‌کنم

مرا ببین

وطن تویی، وطن منم

با تو آرام می‌شوم تنها

مثل تقدیر زخم و مرهم ها

دوست دارم که با تو گریه کنم 

روی دوش تمام آدمها 

دوست دارم سبک شوم  بپرم 

از میان تمام این غم ها 

دوست دارم که با تو‌ بنشینم 

به تماشای دوست دارم ها

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.