مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز عامل این بیماری‌های مزمن می‌شود

بهداشت نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 21:03

به گزارش بهداشت نیوز یک بررسی علمی که توسط محققان دانشگاه شیکاگو انجام شده است نشان داده است که مصرف بیش از حد گوشت قرمز ممکن است باعث بیماری‌های مزمن و کاهش سلامت شود.

محققان داده‌های مربوط به رژیم‌های غذایی انسان‌های باستانی، تحقیقات سلامت مدرن و مکانیسم‌های مولکولی که گوشت از طریق آنها بر بدن تأثیر می‌گذارد را تجزیه و تحلیل کردند. آنها خاطرنشان کردند که گوشت قرمز برای اجداد باستانی ما از نظر انرژی و چربی مهم بود، اما مقادیر و الگو‌های مصرف آن در دوران مدرن با رژیم غذایی انسان‌های باستانی تفاوت قابل توجهی دارد. بنابراین، درک اثرات آن بر سلامت ضروری شده است.

نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که مصرف منظم گوشت قرمز، به ویژه گوشت فرآوری شده، با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سرطان روده بزرگ و مرگ زودرس مرتبط است.

در طول مطالعه خود، دانشمندان به طور خاص بر مولکول Neu۵Gc موجود در گوشت قرمز تمرکز کردند که بدن انسان نمی‌تواند به طور طبیعی آن را تولید کند. مشخص شد که این مولکول پس از مصرف گوشت قرمز در بافت‌ها تجمع می‌یابد و التهاب مزمن را تشدید می‌کند.

محققان تأکید کردند که این مطالعه به معنای پرهیز کامل از گوشت نیست، بلکه ارزیابی مجدد عادات غذایی مدرن است، با در نظر گرفتن اینکه میزان مصرف گوشت فعلی بسیار فراتر از میزانی است که انسان‌ها در طول تاریخ تکامل تجربه کرده‌اند.

منبع: Lenta.ru

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.