تبعیض دستمزد بین بازیگران تئاتر و سینما

دنیای اقتصاد دوشنبه 01 تیر 1405 - 00:04
بازیگر نمایش‌ «سلول» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است، از تبعیض قائل شدن بین بازیگران تئاتر و دیگر بازیگران در کارهای سینمایی و سریالی انتقاد کرد و گفت: بیشترین تمرکزم روی کارهای تئاتر است.

به گزارش ایرنا، حسین میرزائیان گفت: سال‌هاست تئاتر کار می‌کنم و اگر قرار باشد در حوزه تصویر کار کنم باید نقش قابل‌توجهی باشد یا دستمزد خوبی داشته باشد. از آنجا که به من چنین نقش‌هایی را با وجود سال‌ها کار تئاتر نمی‌دهند، بیشترین تمرکزم روی تئاتر است. این بازیگر گفت: طوری با ما رفتار می‌کنند که گویی با هزینه کمتر باید کار تصویر کنیم. ما هم در فضای هنری و اقتصادی خودمان مخاطب داریم و چون تئاتر کار می‌کنیم دلیل نمی‌شود که باید با دستمزد کمتری مقابل دوربین برویم. او تاکید کرد: در تئاتر هم گزینشی کار می‌کنم و هر کاری را نمی‌پذیرم. ماندگاری نقش برای من مهم‌تر از هر چیز دیگری است. کارگردان هم مهم است. کارهایی که تاکنون انتخاب کرده‌ام بالای یکصد اجرا روی صحنه بوده‌اند. این که کارگردان کار چه کسی است و قرار است با چه کارگردانی کار کنم، خیلی مهم است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.