سخنگوی صنعت برق: استخراج ارزهای دیجیتال در خاموشی‌ها تأثیرگذار است!

ارزدیجیتال دوشنبه 15 دی 1399 - 12:30
مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با اشاره به قطعی برق شب گذشته در تهران گفت که استخراج ارزهای دیجیتال در این خاموشی‌ها تأثیرگذار است. به گزارش ارزدیجیتال و به‌نقل از بازارنیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با این رسانه، پیرامون علت قطعی برق شب گذشته بسیاری از مناطق پایتخت، گفت: مهمترین مسئله […] The post سخنگوی صنعت برق: استخراج ارزهای دیجیتال در خاموشی‌ها تأثیرگذار است! appeared first on ارزدیجیتال.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با اشاره به قطعی اخیر برق در تهران و برخی شهرهای دیگر گفت که استخراج ارزهای دیجیتال در این خاموشی‌ها تأثیرگذار است.

صرافی شما چند رمزارز دارد؟
صرافی شما چند رمزارز دارد؟
در کیف پول من به ۳,۰۰۰ رمزارز و تسویه آنی دسترسی دارید.
ثبت‌نام کنید

به گزارش ارزدیجیتال و به‌نقل از بازارنیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با این رسانه، پیرامون علت قطعی برق در بسیاری از مناطق پایتخت، گفت:

مهمترین مسئله در این روزها، افزایش مصرف گاز در کشور است که باعث شده محدودیت‌هایی در تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به وجود آید. قطعا اگر مردم رعایت نکنند متاسفانه مجبوریم برق برخی مناطق را محدود کنیم.

وی درباره شایعه تاثیر مصرف بیش از حد مراکز استخراج رمزارز بر قطعی اخیر تهران، اعلام کرد:

یکی از عواملی که موجب افزایش مصرف برق که منجر به قطعی شده، مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز است. حدود ۱,۶۰۰ مرکز غیرمجاز را شناسایی کردیم که دستگاه‌های ماینینگ آن‌ها جمع آوری، خسارت برق مصرفی از آن‌ها اخذ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رجبی مشهدی تاکید کرد:

قطعا این شیوه‌های شناسایی ما به تنهایی پاسخگو نیستند و به دنبال این هستیم از روش‌های جدیدی که در اختیارمان است، متخلفین را شناسایی کنیم و آن‌ها مطمئن باشند که به زودی به سراغشان خواهیم رفت.

وی در ادامه افزود:

این مراکز باید مجوز‌های لازم را از وزارت صمت و نیرو دریافت و به صورت قانونی فعالیت کنند.

رجبی مشهدی، درباره میزان فعلی مصرف برق توسط ماینر‌ها در کشور تصریح کرد:

حدود ۳۱۰ مگاوات انشعاب جدید برای ماینر‌ها اضافه کردیم و تقریبا همین مقدار هم در حال مصرف هستند. البته ۱,۶۰۰ مرکز هم به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که از آن طریق هم برق مصرف می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور هزینه هر کیلوبات برق مصرفی توسط ماینر‌ها را ۴۶۵ تومان اعلام کرد و گفت:

ماینر‌ها تعرفه مخصوص خود را دارند و در این ماه ها، ۵۰ درصد قیمت آزاد را باید بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد، آن‌هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند ممکن است فعالیتشان با تعرفه برق خانگی، صنعتی یا کشاورزی باشد.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.