رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت با استخراج غیرقانونی برخورد خواهد کرد

ارزدیجیتال پنج شنبه 25 دی 1399 - 14:34
رئیس دفتر رئیس‌جمهور از دستور ویژه روحانی به وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات برای برخورد جدی با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج بیت کوین خبر داد. به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از گسترس نیوز، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در ارتباط با حواشی اخیر در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال گفت: امروز رییس‌جمهوری موضوع قطعی […] The post رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت با استخراج غیرقانونی برخورد خواهد کرد appeared first on ارزدیجیتال.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از دستور ویژه روحانی به وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات برای برخورد جدی با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج بیت کوین خبر داد.

صرافی شما چند رمزارز دارد؟
صرافی شما چند رمزارز دارد؟
در کیف پول من به ۳,۰۰۰ رمزارز و تسویه آنی دسترسی دارید.
ثبت‌نام کنید

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از گسترس نیوز، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در ارتباط با حواشی اخیر در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال گفت:

امروز رییس‌جمهوری موضوع قطعی برق را در دولت مطرح کردند. مسأله‌ای که اتفاق افتاد این بود که به هر حال یک اختلاف دیدگاهی در مورد استفاده از سوخت میان سازمان محیط زیست، وزارت نفت و وزارت نیرو بود. ما در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود، الان هم استفاد نمی‌شود یعنی از قبل هم استفاده نمی‌شد و ما نیز پیش‌گیری کردیم که این اتفاق نیفتد.

او در ادامه افزود:

در کلان‌شهرهایی که جمعیت آن زیاد هست و وارونگی هوا در زمستان وجود دارد؛ در آنها هم مازوت استفاده نمی‌شود. این ایده باعث شده که به نوعی جلوی استفاده از مازوت در همه نیروگاه‌ها گرفته شود و محدودیتی برای آن به وجود بیاید. این محدودیت ناخواسته به گونه‌ای شد که خود وزارت نیرو هم با یک اتفاق پیش‌بینی نشده مواجه شد چرا که فکر می‌کرد به صورت روتین سوخت تامین می‌شود.

واعظی افزود:

در دو، سه ماه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و پزشکان به مردم توصیه کردند که وقتی زمستان است و در محیط سرپوشیده هستید، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا تغییر کند. آنها نمی‌دانستند این مسئله چقدر مصرف سوخت را بالا می‌برد. به همین جهت توصیه کردیم مردم در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

دولت از بیت کوین استفاده نمی‌کند

واعظی در مورد شایعات استخراج بیت کوین توسط دولت هم گفت:

اینکه گفته می‌شود دولت از بیت کوین استفاده می‌کند، یک جفا است. دولت وارد این مسائل نمی‌شود اما در یک سال گذشته فشارهایی بود. دستگاه ماینر بیت کوین به شکل قاچاق وارد کشور شده بود که دستگاه کوچکی هم است و ورود آن کار سختی نیست. در جاهای مختلف استفاده می‌شده و فشار بر روی دولت آمد که به نوعی آن را ضابطه‌مند و قانونی کند.

او گفت:

مسئله بیت کوین دو بار در کمیسیون‌های دولت مطرح شد، کسانی که می‌خواهند از بیت کوین استفاده کنند باید از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم تایید ‌کند که چگونه از آن استفاده کنند. بر این اساس، برای نصب در یک حدی اجازه‌هایی داده شده و معلوم است که آنها کجا هستند و می‌توانند با آنها ارتباط بگیرند و بگویند که مثلاً در ماه‌های تابستان یا روزهایی که وارونگی هوا هست، استفاده نکنید یا در روزهای سرد استفاده کنید.

مزارع بیت کوین در مرغداری‌ها

معاون رئیس‌جمهور در این باره گفت:

امروز در دولت ادعایی شد که علاوه بر کسانی که اجازه گرفتند، در برخی مرغداری‌ها و جاهای مختلف هم اینها استفاده می‌کنند که رییس‌جمهوری به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند با جدیت این مسئله را دنبال کنند و اگر در جایی از برق برای بیت کوین استفاده می‌شود، محکم با آنها برخورد کنند.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.