آدام بک خطاب به کاربر ایرانی توییتر: ساتوشی نیستم!

ارزدیجیتال دوشنبه 25 اسفند 1399 - 11:13
آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل بلاک استریم (Blockstream) و از افراد مشهور حوزه بیت کوین، در جواب یکی از کاربران ایرانیِ توییتر، ضمن تأکید بر اینکه ساتوشی ناکاموتو نیست، ناشناس‌بودن هویت او را شاخصه‌ای مثبت توصیف کرد. به گزارش ارزدیجیتال، یکی از کاربران ایرانی توییتر با نام کاربری mamadporii، صبح دیروز نوشت: چقدر احتمالش وجود […] The post آدام بک خطاب به کاربر ایرانی توییتر: ساتوشی نیستم! appeared first on ارزدیجیتال.

آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل بلاک استریم (Blockstream) و از افراد مشهور حوزه بیت کوین، در جواب یکی از کاربران ایرانیِ توییتر، ضمن تأکید بر اینکه ساتوشی ناکاموتو نیست، ناشناس‌بودن هویت او را شاخصه‌ای مثبت توصیف کرد.

پراپکو | ترید با سرمایه بیشتر
پراپکو | ترید با سرمایه بیشتر
با ۱۰ دلار، ۱۰۰۰ دلار اعتبار معاملاتی دریافت کن
ثبت‌نام و کد تخفیف

به گزارش ارزدیجیتال، یکی از کاربران ایرانی توییتر با نام کاربری mamadporii، صبح دیروز نوشت:

چقدر احتمالش وجود داره «آدام بک» ساتوشی ناکاماتو باشه؟! خودم ترجیح میدم هیچ وقت کسی نفهمه ساتوشی کیه.

ساعاتی بعد آدام بک در جواب این توییت نوشت:

من [ساتوشی] نیستم. فکر می‌کنم که هیچ‌وقت نخواهیم فهمید او چه کسی بوده؛ همان‌طور که گفتی، این‌طوری بهتر است (یعنی نفهمیم ساتوشی کیست).

پاسخ آدام به بک به یک کاربر ایرانی
پاسخ آدام بک به یک کاربر ایرانی

این بحث توییتری به همین جا ختم نشد؛ کمی بعد یکی دیگر از کاربران ایرانی خطاب به آدام بک نوشت:

آیا امکانش هست که بیت کوین را عده‌ای یا نهادی در دولت آمریکا ایجاد کرده باشند؟ چراکه دولت آمریکا هیچ مشکلی با آن ندارد و آن را یک مشکل اساسی در ارتباط با اقتدار دلار نمی‌داند. اگر آنها بیت کوین را به‌عنوان یک تهدید قلمداد کنند، هر کسی که بیت کوین خریده یا آن را معامله کرده است را تحریم می‌کنند.

بک در پاسخ به این سؤال نوشت:

فکر نمی‌کنم. اگر به تاریخ ارزهای دیجیتال نگاه کنید، خواهید دید که بسیاری از پیشرفت‌ها از طرف افرادی بوده است که هدف‌شان بهبود [وضعیت] جامعه بوده است. انگار آنها صرفاً ریاضیدان‌ نبوده‌اند، بلکه سعی می‌کردند فناوری‌ای از آزادی خلق کنند و همین مأموریت باعث شد تا خلاقانه‌تر عمل کنند.

این کاربر ایرانی در پاسخ به این جواب بک نوشت:

پس اگر بیت کوین برای نجات مردم از اقدامات اقتصادی دولت، مثل چاپ حجم بالایی از پول در سال ۲۰۰۷ و بحران نقدینگی که برای تغذیه بانکداران و وال استریت، ایجاد شده باشد، چه زمانی به یک تهدید برای دلار بدل می‌شود؟ آیا ممکن است بانکداران سعی کنند با خرید حجم بالایی از بیت کوین، نقدینگی آن را کنترل کنند؟

بک در پاسخ به این سؤالات نوشت:

حدس می‌زنم برای اینکه بیت کوین به یک تهدید برای ارزهای شاخص [دنیا] تبدیل شود، [احتمالاً] باید ۱۰ یا ۱۰۰ برابر بزرگتر شود. شاید جلوی آن را گرفتن سخت باشد. به‌علاوه ممکن است یک تهدید مستقیم نباشد؛ چراکه سرمایه‌گذاران همیشه به‌دنبال حفاظت از ارزش هستند، در نتیجه شاید [بیت کوین] به یک گزینه جایگزین برای مستغلات، سهام و طلا تبدیل شود.

بک یکی از افراد مهم در حوزه ارزهای دیجیتال و علوم رمزنگاری است. او سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

وی همچنین چند ماه پیش در اظهارنظری پرحاشیه، اتریوم را یک طرح «پانزی» توصیف کرده بود.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.