«محفل شعر امین» بدون میزبان برگزار شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 23:18
«محفل شعر امین» لیله‌القدر شاعران سراسر کشور در شب پانزدهم رمضان در مسجد امام خامنه‌ای(قدس سره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاعرانی که به رسم هر ساله در نیمه‌ ماه رمضان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کردند، این‌بار در فراق قائد شهیدشان و در قالب «محفل شعر امین» همزمان با جنگ بزدلانه‌ آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی با مردم آزاده‌ ایران در مسجد شهید آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری انقلاب اسلامی در غروب چهارشنبه، ۱۳ اسفندماه گردهم آمدند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و چهره های بیشماری از هنرمندان و فرهیختگان در مسجد شهید امام خامنه‌ای (قدس سره) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و دعا آغاز شد.‌

در این مراسم شاعرانی چون یوسفعلی میرشکاک، احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، افشین علا، رباب کلامی فرد، علی محمد مؤدب، میثم یوسفی سرخنی، علیرضا نورعلیپور، افسانه غیاثوند، محمدرضا ترکی، فرید(قادر طهماسبی)، منصوره محمدی مزینانی، فاطمه نانی زاد، الهام صفالو، سورنا جوکار، عبدالرحیم سعیدی راد، جواد محمدزمانی، علی‌اکبر فرهنگیان، محمدرضا وحیدزاده، محمد رسولی، محمدمهدی خان‌محمدی، رضا اسماعیلی، بشری صاحبی، فاطمه‌سادات طباطبایی آل مجتبی و محمد امین اکبری حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.

در ابتدای مراسم، نماز جماعت مغرب و عشا به جماعت حجت الاسلام و المسلمین قمی برگزار شد. بعد از آن شاعران یک به یک به دور یکدیگر جمع شدند و دعای فرج صاحب ولی عصر را به گوش جان سپردند.

از تو باید نوشت ایرانمرد

میلاد عرفان‌پور در این مجلس، شعر خود را با ابیاتی آغاز کرد که رهبرشهید به آن علاقه ویژه‌ای داشت:

ما سینه زدیم و بی‌صدا باریدند

از هرچه که دم زدیم، آن‌ها دیدند

ما مدعیان صف اول بودیم

از آخر مجلس شهدا را چیدند

*

شعر در وصف تو کم آورده است

بی‌ثمر در خیال می‌پیچم

عددی نیست در مقابل تو

که همان هیچ و کمتر از هیچم

ماجرای تو چون غزل جاریست

بر لب هر نسیم خوش نفسی

این دماوند ما که این همه سال

زخم‌های تو را ندید کسی

سر به زانوی تو گذاشت وطن

ای تو همراه شادی و غم ما

رنگ یک رنگی تو را دارد

سبز و سرخ و سفید پرچم ما

از رفیقان و هم قطارانت یکی از دیگری شهید ترند

شک ندارم به پیشگاه حسین دوستان تو رو سفید ترند

از علمدار کربلا گفتی

زخم خوردی ولی نیافتادی

با اشارات دست مجروحت

قبله و قله را نشان دادی

راه گم کردگان این وادی

با نگاه تو زهیر شدند

عاشقان تو هرکجا رفتند

عاقبت، عاقبت به خیر شدند

هیچ اسطوره‌ای چنان که تویی

نیست پیروز در هزار نبرد

جوهر شاهنامه تا گرم است

از تو باید نوشت ایرانمرد

گزارش در حال تکمیل است...

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.