وزیر نیرو: بازگشت سریع آب و برق به مدار پس از حملات آمریکا و اسرائیل

دیجیاتو یکشنبه 02 فروردین 1405 - 15:01
وزیر نیرو ضمن محکوم کردن حملات آمریکا و اسرائیل به زیرساخت‌های آب و برق کشور، از بازگشت سریع تأسیسات آسیب‌دیده به مدار خبر داد. The post وزیر نیرو: بازگشت سریع آب و برق به مدار پس از حملات آمریکا و اسرائیل appeared first on دیجیاتو.

وزیر نیرو در یادداشتی از حملات آمریکا و اسرائیل به زیرساخت‌های آب و برق کشور انتقاد کرد اما یادآور شد که این تأسیسات پس از آسیب در زمانی کوتاه دوباره در دسترس قرار گرفته‌اند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایسنا، وزیر نیرو اعلام کرد که زیرساخت‌های حیاتی آب و برق کشور در پی حملات آمریکا و اسرائیل خسارت‌های سنگینی دیده‌اند اما خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان دوباره ممکن شده است.

«عباس علی‌آبادی» به مناسبت روز جهانی آب پیامی منتشر کرد و گفت: «امسال روز جهانی آب در شرایطی فرامی‌رسد که زیرساخت‌های حیاتی آب و برق کشور در پی حملات تروریستی و سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی متحمل خسارات سنگینی شده‌اند. حملات اخیر، ده‌ها تأسیسات انتقال و تصفیه آب را هدف قرار داد و بخشی از شبکه‌های حیاتی آبرسانی را تخریب کرد. با وجود این، به لطف مجاهدت و ایثار نیروهای متخصص صنعت آب کشور، خدمات‌رسانی پایدار حتی در سخت‌ترین شرایط ادامه یافت و بخش عمده تأسیسات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدار بازگشتند.»

او از دولت‌های مستقل جهان و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این تهاجمات غیرانسانی و ناقض حقوق بشر را محکوم و از امنیت منابع آبی که میراث مشترک بشری هستند، دفاع کنند.

وزیر نیرو می‌گوید دسترسی به آب شرب به بیش از ۹۹ درصد شهرها و بیش از ۸۳ درصد روستاها رسیده و از میانگین جهانی بالاتر است. او این دستاورد را حاصل دهه‌ها تلاش بی‌وقفه مهندسان، مدیران و کارگران صنعت آب کشور دانست.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.