«ایرانی‌ماندن»، حتی وقتی ذهن، مملو از اخبار خوب و ناخوب است/ مهدی یزدانی‌خرم: این فیلم‌ها گوشه‌ای از ادای مسئولیت ماست

خبرآنلاین دوشنبه 10 فروردین 1405 - 12:31
مهدی یزدانی‌خرم، سرپرست نویسندگان سریال «اهل ایران» در یادداشتی از حس‌وحال نوشتن فیلمنامه این سریال همزمان با جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نوشت.

به گزارش خبرآنلاین براساس گزارش روابط عمومی اثر، مهدی یزدانی‌خرم، برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه چهل‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برای «نیم‌شب» که این روزها سرپرستی نویسندگان سریال «اهل ایران» را بر عهده دارد در یادداشتی از حس‌وحال نوشتن فیلمنامه این سریال همزمان با جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نوشت.

یادداشت این نویسنده به شرح زیر است:

«قصه‌های مجموعه‌ «اهل ایران» روایت‌هایی‌ است درباره‌ اهلِ ایران‌بودن در زمانه‌ نبرد با دشمن.
بهرام بیضایی بزرگ، روزگاری به ما آموخت «ایرانی‌بودن مسئولیت دارد» و این فیلم‌ها گوشه‌ای از ادای این مسئولیت ماست.
داستان‌هایی مختلف که نقطه‌ اشتراک آن‌ها روایت «ایرانی‌ماندن» است در هنگامه‌ای که ذهن، مملو از اخبار خوب و ناخوب است و چهره‌ هم‌وطنانِ غرقه در خون در حافظه‌مان حک شده است.
پس ما نویسندگان این آثار بر آن شدیم که خون و شرف و زندگی را روایت کنیم که اگر درنظر آید «ایران» را روایت کرده‌ایم.
نوشتن درحالی‌که صدای بمب و پدافند از دور و نزدیک می‌آید، همان خونی است که در جان این داستان‌ها روان شده و خون حافظه است و ما نیز خواسته‌ایم خونِ ایران باشیم.»

سریال «اهل ایران»، محصول جدید مرکز سریال سوره، که طراح آن محمدحسین مهدویان است و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا منصوری برعهده دارد، در ۱۴ قسمت ساخته و به زودی عرضه می‌شود.

۲۴۲۲۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.