مشکل برق در پونک تهران باعث خارج شدن دیتاسنتر ایرانیان از مدار شد

دیجیاتو چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 11:38
مشکل ظرف ساعات آینده رفع می‌شود The post مشکل برق در پونک تهران باعث خارج شدن دیتاسنتر ایرانیان از مدار شد appeared first on دیجیاتو.

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که دیتاسنتر ایرانیان در محله پونک تهران از حدود ساعت ۱۱ دیشب (۱۰ فرودین ۱۴۰۵) دچار اختلال ناشی از قطع برق شده است.

اطلاعاتی که منابع مطلع به دیجیاتو ارائه کردند نشان می‌دهد لااقل بخشی از مشکل بروز اختلال در برخی وب‌سایت‌ها از جمله دیجیاتو، به قطع برق در این محله که دیتاسنتر ایرانیان در آن واقع است، مربوط می‌شود. بر اساس این اطلاعات دیجیاتو هیچ آسیبی به این دیتاسنتر وارد نشده است.

یک منبع آگاه به دیجیاتو گفت: «برق خارج از دیتاسنتر ایرانیان پونک قطع شده و باعث از مدار خارج شدن دیتاسنتر شده است. برآورد اولیه که دیشب اعلام شد این بود که طی ۲۴ ساعت دیتاسنتر به مدار بازمی‌گردد اما اکنون گفته شده، این مسئله ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.»

این دیتاسنتر به‌دلیل اندازه و تعداد زیاد رک‌های فعال، سهم قابل توجهی در میزبانی سرورهای کسب‌وکارهای کشور داشته و چند سرویس‌دهنده‌ی ابری مانند هم‌روش، آروان‌کلاد و پارس‌پک نیز در آن منطقه (region) ابری فعال دارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در اثر این حادثه، علاوه بر کسب‌وکارهای میزبانی‌شده به صورت مستقیم و غیرمستقم در این مرکز داده، برخی از کاربران اینترنت خانگی های‌وب و پارس‌آنلاین نیز دچار اختلال شده‌اند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.