روایت کامران نجف‌زاده از تاثیر جنگ بر بیماران نادر

خبرآنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 16:01
کامران نجف‌زاده سفیر کودکان بهزیستی و بنیاد بیماران نادر نوشت: «وقتی سازمان ملل بودم بارها در نشست شورای امنیت صحبت از کودکانی شد که مبتلا به بیماری پروانه‌ای هستند. فایده؟ هیچ. آنجا هم سازمان برخی ملل است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کامران نجف‌زاده ـ سفیر کودکان بهزیستی و بنیاد بیماران نادر ـ درباره شرایط این روزهای جنگ و به ویژه تاثیر آن بر وضعیت بیماران نوشت:

«وقتی سازمان ملل بودم بارها در نشست شورای امنیت صحبت از کودکانی شد که مبتلا به بیماری پروانه‌ای هستند. فایده؟ هیچ. آنجا هم سازمان برخی ملل است.

بیماران نادر بابت تحریم‌ها در این سال‌ها دچار دردسرهای بسیاری شدند. امروز با یاسر داودیان صحبت کردم. رییس هیات مدیره دلسوز بنیاد بیماران نادر. می‌گفت حملات وحشیانه به مراکز بهداشتی و مطالعاتی و شرکت‌های دارویی که به دنبال یافتن راهی برای درمان بیماران نادر و صعب‌العلاج هستند چه زخمی است.

پیشتر با وجود تحریم با کمک مردمی و مجموعه‌هایی چون بنیاد بیماران نادر از شیرخشک تا انواع داروها و مواد درمانی‌شان جور می‌شد اما با خون دل ... و حالا با تیغ ب‍ُران و بی‌واسطه با کمک بمب‌ها آنها هر روز «آه» می‌کشند. حمله و اختلال در برق و یا در مسیر تولید و توزیع و داروها و تجهیزات پزشکی؛ اثرش را نه تنها روی

افزون شدن مصائب بیماران نادر که چونان نمک بر زخم‌های خانواده آنها می‌نشاند.

ایران ما که از پس این روزها با سربلندی می‌گذرد اما؛ خانمان‌سوز بود آتش آهی گاهی ...»

59243

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.