
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ویژه برنامه تلویزیونی شبکه مستند و برنامه «نردبان» به مناسبت جنگ تحمیلی سوم و تجاوز آشکار آمریکایی صهیونیستی به کشورمان، روی آنتن میرود.
این ویژه برنامه میزبان جمعی از فیلمسازان مستند، عکاسان و چهرههای فعال در این عرصه شده است.
کسانی که در روزهای جنگ رمضان دوربین برداشته و به ثبت و ضبط جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا پرداختند. همچنین، دفاع مقدس مردم ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمن روایت میشود.
جدیدترین قسمت از این برنامه با حضور هادی آفریده، فیلمساز مستند روی آنتن میرود.
او در گفتوگو با حامد شکیبانیا، درباره میراث فرهنگی ایران و جنگ اخیر صحبت میکند و اثرات وقایع اخیر بر میراث فرهنگی پرقدمت کشورمان را بررسی میکند.
در بخش دیگری از ویژه برنامه «نردبان»، محمدرضا گودرزی مهر روایتی مستند از حمله آمریکا و اسرائیل به پل بی ۱ را مقابل دید مخاطبان قرار میدهد.
پل بی ۱ به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه، در اقدامی جنایتکارانه از سوی دشمنان ایران مورد حمله قرار گرفت و خسارت زیادی به آن وارد شد.
در این قسمت از «نردبان»، یاد و خاطره شهدای مدرسه شجرهی طیبهی میناب نیز گرامی داشته میشود.
این قسمت از «نردبان» امروز دوشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما پخش میشود و بازپخشهای آن امشب ساعت ۲۴ و فردا سهشنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۲:۳۰ است.
برنامهی تلویزیونی «نردبان» تلاش میکند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد.