جهش فلزات گران‌بها در سایه امید به پایان تنش‌ها

دیجیاتو شنبه 29 فروردین 1405 - 10:16
انس طلا و نقره در بازارهای جهانی با رشد قیمت به معاملات خود پایان دادند. The post جهش فلزات گران‌بها در سایه امید به پایان تنش‌ها appeared first on دیجیاتو.

قراردادهای آتی فلزات گران‌بها آخرین روز معاملاتی هفته را با صعود به پایان رساندند. این جهش قیمتی پس از آن رخ داد که بیانیه رسمی ایران مبنی بر بازگشایی تنگه هرمز، موجی از امیدواری را برای پایان درگیری‌ها و کاهش ریسک رکود جهانی به بازارهای مالی تزریق کرد.

هر انس طلا شب گذشته پس از اعلام بازگشایی تنگه هرمز به محدوده ۴۸۹۱ دلار رسید،‌اما در نهایت با تعدیلی اندک روی رقم ۴۸۳۱ دلار بسته شد. نقره نیز پس از رشد قیمتی ۵.۵ درصدی، در سطح ۸۰.۷۹ دلار به کار خود پایان داد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از وال‌استریت ژورنال،‌ کارشناسان معتقدند بازگشایی این آبراه حیاتی، بیش از هر چیز به نفع فلزات صنعتی تمام شده است. پیتر کاردیلو، استراتژیست ارشد در موسسه Spartan Capital Securities، در این باره می‌گوید:

این تحولات به‌طور ویژه‌ای برای نقره مثبت است؛ چرا که حالا زیرساخت‌های بنیادی این فلز برای تقویت قیمت مهیا شده است. ترکیبی از تقاضای فزاینده صنعتی و بهبود اشتها برای دارایی‌های امن، محرک اصلی تقاضا در روزهای آتی خواهد بود.

از دیدگاه تحلیل‌گران، پتانسیل رشد طلا هنوز تخلیه نشده است. وال‌استریت معتقد است اگر پایان جنگ منجر به تضعیف ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی اوراق قرضه شود، طلا فضای بیشتری برای پیشروی در کانال‌های بالاتر خواهد داشت.

اکنون نگاه معامله‌گران به بازگشایی بازارها در روز دوشنبه است تا مشخص شود آیا صلحی بالاخره شکل خواهد گرفت یا خیر؟

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.