مردم‌دوستی «ستوان بهاری» کلید ارتباط با مخاطب

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 19:37
سریال «کلانتری یازده» شبکه دو سیما با روایت داستان‌هایی از دل جامعه و نمایش شخصیت‌های ملموس، توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

مردم‌دوستی «ستوان بهاری» کلید ارتباط با مخاطب 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، یکی از این شخصیت‌ها، «ستوان بهاری» با بازی حسن زارعی است؛ مأموری که در آستانه بازنشستگی، نمادی از خدمت و مردم‌داری است.

حسن زارعی از تجربیات خود در ایفای این نقش، ارتباطش با شخصیت ستوان بهاری و بازخورد‌هایی که دریافت کرده است سخن می‌گوید.

حسن زارعی درباره حضور در سریال «کلانتری یازده» گفت: در ابتدا محمد اسفندیاری، کارگردان مجموعه متن فیلمنامه را برایم ارسال کردند.

پس از خواندن متن و ارتباط برقرار کردن با شخصیت «ستوان بهاری» خودم هم علاقه‌مند شدم.

قسمت اول فیلمنامه را که خواندم، مرا جذب کرد و همین باعث شد تا با انرژی کار را شروع کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در زمان خواندن فیلمنامه، کدام جنبه از شخصیت ستوان بهاری برای شما جذابیت بیشتری داشت و احساس کردید که می‌توانید روی آن بیشتر کار کنید، گفت: برای من به‌عنوان یک بازیگر حرفه‌ای، مهم‌ترین چیز، ارتباط با نقش است. فرقی نمی‌کند نقش چند قسمت باشد؛ مهم این است که بتوانم آن را «مال خودم» کنم و از عهده‌اش برآیم. اگر این اتفاق نیفتد، نقش تصنعی می‌شود.

زارعی ادامه داد: ستوان بهاری شخصیتی بود که حس مردم‌داری و خدمت داشت. هرچند نقش او در سریال شاید در پس‌زمینه بود و نه در کانون اصلی داستان، اما حضور او و تلاشش برای حل مشکلات مردم، برایم ارزشمند بود.

بازیگر سریال «کلانتری یازده» با بیان اینکه برای ایفای بهتر نقش با نیروی انتظامی هماهنگی داشتیم، گفت: در مورد قوانین و شرایط کلی موقعیت یک نظامی، با نیروی انتظامی در ارتباط بودیم. نکاتی مانند نحوه سلام دادن، راه رفتن و ایستادن به ما آموزش داده شد.

اما در مورد شخصیت ستوان بهاری و جنبه‌های دراماتیک نقش، این ارتباط بیشتر درونی بود و سعی کردم آن را در خودم پیدا کنم. البته تعامل با کارگردان، آقای اسفندیاری، بسیار سازنده بود.

ایشان هم راهنمایی می‌کردند و هم به پیشنهادات ما گوش می‌دادند تا بتوانیم شخصیت را به بهترین شکل به تصویر بکشیم.

وی در خصوص چالش‌هایش در طول بازی در سریال نیز بیان کرد: در روز‌های اول کمی چالش داشتیم، چون موقعیت کلانتری و شخصیت یک مأمور، اقتضائات خودش را دارد، اما با صحبت و تعامل با کارگردان، توانستیم بر این چالش‌ها غلبه کنیم و شخصیت ستوان بهاری را به‌خوبی پرداخت کنیم.

زارعی در ادامه با اشاره به واکنش مخاطبان نسبت به نقش خود و سریال گفت: بازخورد‌ها بسیار خوب است؛ چه در فضای کاری و چه در برخورد با مردم در خیابان، همه از سریال و نقش ستوان بهاری استقبال می‌کنند.

احساس می‌شود که توانسته‌ایم مخاطب را با خود همراه کنیم.

ستوان بهاری شخصیتی است که در آستانه بازنشستگی قرار دارد و تلاش می‌کند تا به مردم خدمت کند. این حس خدمت‌گزاری و مردم‌دوستی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

بازیگر سریال «کلانتری یازده» در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه اشاره کردید ستوان بهاری در آستانه بازنشستگی بود، آیا احتمال حضور شما در فصل دوم سریال وجود دارد، گفت: به احتمال زیاد خیر. چون داستان شخصیت ستوان بهاری به پایان خود نزدیک شده و برای فصل دوم، بازیگران و شخصیت‌های جدیدی اضافه خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود نیز عنوان کرد: مشغول کار بر روی فیلم «نهنگ عنبر ۳» هستیم که در مرحله تولید قرار دارد. منتظریم تا شرایط برای ادامه کار فراهم شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.