رادیو رسانه‌ای، همراه، همدل و صمیمی

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 17:52
معاون صدای رسانه ملی گفت: رادیو باید از یک سازمان به نهادی پیشرو در فرهنگ و رسانه تبدیل شود.

دکتر احمد پهلوانیان: رادیو باید از یک سازمان به نهادی پیشرو در فرهنگ و رسانه تبدیل شود/رادیو فرهنگ برای مردم جایگاه و منزلت ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  احمد پهلوانیان در گفت‌وگویی با رادیو فرهنگ، با تأکید بر جایگاه رادیو به عنوان رسانه‌ای گرم، اندیشه‌محور و همراه مردم گفت: همکاران رادیو در روز‌های بحران و جنگ رمضان در «سنگر استودیو» در کنار مردم و رزمندگان حضور داشتند و در حوزه نبرد نرم نقش‌آفرینی کردند و رادیو فرهنگ نیز برای مردم جایگاه و منزلت ویژه‌ای دارد.

وی، این رسانه را یکی از اثرگذارترین رسانه‌های کشور دانست و با تبریک سالروز تاسیس رادیو به فعالان عرصه رادیو گفت: رادیو یک رسانه گرم و آفرینشگر است و مخاطبان آن معمولاً اهل اندیشه، تعمق و تأمل هستند، ویژگی‌ای که در سراسر جهان برای این رسانه شناخته شده است.

وی با اشاره به جایگاه رادیو فرهنگ افزود: رادیو فرهنگ از جمله رادیو‌های مادر است. در گذشته شبکه‌ای با عنوان رادیو دو فعالیت می‌کرد که بعد‌ها به رادیو فرهنگ تغییر نام داد و پیش از آن نیز رادیو ایران فعالیت داشت. این پیشینه نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن این رسانه در فضای فرهنگی کشور است.

پهلوانیان با بیان اینکه رادیو رسانه‌ای همراه، همدل و صمیمی است بیان کرد: وقتی این رسانه گرم با خلاقیت و آفرینشگری همراه می‌شود، در رادیو فرهنگ بُعد اندیشگی و فرهیختگی آن دوچندان می‌شود و مخاطبان آن نیز معمولاً از میان علاقه‌مندان به تفکر، تأملات فکری و گفت‌و‌گو‌های فرهنگی هستند.

معاون صدا همچنین از تلاش مجموعه عوامل این شبکه قدردانی کرد و گفت: از گویندگان و تهیه‌کنندگان گرفته تا نویسندگان، عوامل فنی و صدابرداران، همه در فضایی مبتنی بر اندیشه و فرهیختگی فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث شده است رادیو فرهنگ برای مردم جایگاه و منزلت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به مسئولیت خود در این حوزه افزود: این فرصت خدمت‌گذاری برای من افتخار بزرگی است و امیدوارم بتوانم این مسئولیت را به‌درستی پاس بدارم و در همه حوزه‌ها از جمله شرایط فنی، ساختار تشکیلاتی و تجهیزات و همچنین مسائل مرتبط با همکاران، وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

پهلوانیان با اشاره به همراهی کارکنان رادیو در روز‌های دشوار کشور گفت: در همان روز‌های ابتدایی حضورم در اوایل فروردین‌ و در شرایطی که کشور با وضعیت جنگی روبه‌رو بود، حضور پررنگ همکاران در مجموعه رادیو دلگرمی بزرگی برای من و دیگر مدیران بود و باعث شد بتوانیم برنامه‌ها را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

وی افزود: در جنگ اخیر که رزمندگان کشور مشغول دفاع از ایران اسلامی در برابر تجاوز دشمن امریکایی صهیونی شدند از همان لحظات نخست، همکاران ما در همه شبکه‌های رادیویی در کنار مردم بودند، چه در بازتاب اخبار و چه در ارائه تحلیل و تبیین. در واقع همکاران ما در سنگر استودیو، در کنار رزمندگانی که در میدان نبرد حضور داشتند، در حوزه معرفتی و نبرد نرم تلاش کردند.

معاون صدا در پایان با اشاره به رویکرد آینده این رسانه تأکید کرد: هدف این است که رادیو از نگاه صرفاً سازمانی فاصله بگیرد و به سمت یک نگاه نهادی حرکت کند، به‌گونه‌ای که به عنوان نهادی پیشرو در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بتواند نقش‌آفرینی مؤثرتری در جامعه داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.