چربی شکم و پهلو فقط از پرخوری نیست!

رکنا یکشنبه 24 خرداد 1405 - 15:55
رکنا: وقتی بدن برای مدت طولانی در حالت استرس می‌ماند، هورمون‌هایی مثل کورتیزول بالا می‌روند.

به گزارش رکنا، افزایش مداوم کورتیزول می‌تواند اشتها را بیشتر کند، میل به غذاهای پرکالری را بالا ببرد و ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم را تقویت کند.

از طرف دیگر، نشستن طولانی‌مدت و فعالیت بدنی کم باعث کاهش مصرف انرژی، افت متابولیسم و بدتر شدن حساسیت بدن به انسولین می‌شود؛

این شرایط در کنار استرس، زمینه را برای تجمع چربی احشایی و شکمی بیشتر می‌کند.

پس اگر چربی شکم و پهلو دارید، فقط به “کم‌خوری” فکر نکنید؛

گاهی مسئله اصلی، سبک زندگی پراسترس و کم‌تحرک است.

اصلاح خواب، مدیریت استرس، افزایش فعالیت روزانه و تمرین منظم می‌تواند در کاهش این چربی‌ها بسیار مؤثر باشد

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.