اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی

صدا و سیما یکشنبه 17 اسفند 1404 - 20:33
معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط جدید کشور مواردی را در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۵ اطلاع رسانی کرد.

اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط جدید کشور و عدم امکان برگزاری آزمون‌های جامع علوم پزشکی و پیش کارورزی در اسفندماه، مواردی را در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۵ اطلاع رسانی کرد.

نامه دکتر طاهره چنگیز، معاون آموزشی وزارت بهداشت به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

ضمن تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب و جمعی از مردم کشور عزیزمان به دست متجاوزان سفاک، و دعا برای پیروزی کامل ایران سرافراز بر دشمن صهیونی غدار، با توجه به شرایط جدید کشور و عدم امکان برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی در اسفند ماه جاری، موارد زیر را در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به استحضار می‌رساند:

۱- دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که واجد شرایط شرکت درآزمون جامع علوم پایه اسفندماه ۱۴۰۴ هستند و همه دروس مقطع علوم پایه را با موفقیت گذرانده‌اند، می‌توانند به صورت مشروط در دروس مقطع مقدمات بالینی/پیش بالینی نیمسال دوم ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ثبت نام و شرکت کنند.

۲- کارآموزان پزشکی عمومی که واجد شرایط شرکت درآزمون جامع پیش کارورزی اسفندماه ۱۴۰۴ هستند و همه دروس مقاطع قبلی را با موفقیت گذرانده‌اند می‌توانند به صورت مشروط در دوره کارورزی ثبت نام و چرخش‌های دوره کارورزی خود را از فروردین ۱۴۰۵ شروع کنند.

۳- آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پیش کارورزی پزشکی انشالله در خردادماه ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد (تاریخ دقیق آزمون متعاقبا اعلام می‌گردد). دانشجویان مشمول بند اول و دوم این بخشنامه موظف به شرکت در این دوره آزمون‌ها هستند و در صورت کسب نمره قبولی به تحصیل خود بدون وقفه ادامه خواهند داد. در صورت عدم کسب نمره قبولی در آزمون جامع، نمره دروس/چرخش گذرانده شده در ماه‌های فروردین تا خرداد در کارنامه دانشجو حفظ می‌شود، اما ادامه دوره وی به بعد از قبولی در آزمون جامع شهریور ۱۴۰۵ موکول می‌گردد.

۴- دانشجویانی که به دلیل تالمات روحی یا دیگر شرایط خاص قادر به ادامه تحصیل در نیمسال دوم ۱۴۰۵-۱۴۰۴ نیستند می‌توانند با تسلیم درخواست کتبی به دانشگاه/ دانشکده محل تحصیل، از یک نیمسال مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده نمایند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.