ایکس تولید پست‌های مستهجن با گراک را بررسی می‌کند

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 اسفند 1404 - 16:36
طبق گزارشی جدید شبکه اجتماعی ایکس مشغول بررسی پست های نژاد پرستانه و توهین آمیز چت بات گراک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایکس و شرکت xAI(شرکت توسعه دهنده گراک)نسبت به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

با هریس خبرنگار نشریه اسکای نیوز در ویدئویی که در حساب کاربری این رسانه در ایکس منتشر شده، مدعی شد این پلتفرم و تیم ایمنی آن به سرعت مشغول بررسی نقش چت بات در تولید پست های مملو از نفرت پراکنی و نژاد پرستانه آنلاین در پاسخ به دستورهای کاربران هستند.

دولت ها و رگولاتورها با اتکا بر تحقیقات، ممنوعیت ها و درخواست ها برای چارچوب های ایمنی مشغول مقابله با محتوای مستهجن جنسی تولید شده با چت بات گراک هستند.

xAI در ژانویه ۲۰۲۶ میلادی اعلام کرد قابلیت اصلاح عکس را برای کاربران گراک محدود کرده و براساس موقعیت مکانی کاربران تولید عکس های مستهجن سازی شده از افراد را در مناطقی که این اقدام غیرقانونی به شمار می رود، ممنوع کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.