یک ماهواره استارلینک در فضا منفجر شد

دیجیاتو چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 12:33
براساس گزارش‌ها، خود ماهواره و قطعات آن احتمالاً طی چند هفته آینده در جو زمین خواهند سوخت. The post یک ماهواره استارلینک در فضا منفجر شد appeared first on دیجیاتو.

اسپیس‌ایکس اعلام کرده که پس از وقوع یک «ناهنجاری»، ارتباط خود با یکی از ماهواره‌های استارلینک را از دست داده است. این شرکت جزئیات دقیقی ارائه نکرده، اما شرکت ردیابی فضایی «Leo Labs» گفته است که بلافاصله پس از این رویداد، «ده‌ها شیء» در نزدیکی ماهوارهٔ استارلینک با شماره 34343 شناسایی کرده است.

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X نوشته است:

«آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این حادثه هیچ خطری برای ایستگاه فضایی بین‌المللی، خدمه آن یا پرتاب مأموریت آرتمیس ۲ ناسا ایجاد نمی‌کند. ما همچنان ماهواره و هرگونه خاکستر قابل‌ردیابی را زیرنظر خواهیم داشت و با ناسا و نیروی فضایی آمریکا هماهنگ خواهیم بود.»

براساس گزارش‌ها، خود ماهواره و قطعات آن احتمالاً طی چند هفته آینده در جو زمین خواهند سوخت. اسپیس‌ایکس می‌گوید هم‌اکنون درحال بررسی علت اصلی این حادثه است.

شرکت استارلینک

در دسامبر سال گذشته هم اتفاق مشابهی رخ داده بود و در آن زمان، ارتباط اسپیس ایکس با یک ماهواره دیگر از دست رفت. حادثه قبلی نیز با انفجاز همراه بوده است.

حادثه جدید در ارتفاع حدود ۵۶۰ کیلومتری زمین رخ داده است؛ منطقه‌ای که «مدار پایین زمین» نام دارد و در سال‌های اخیر به‌شدت شلوغ شده است. در این بخش از مدار، بیش از ۲۴ هزار جسم شامل زباله‌های فضایی و حدود ۱۰ هزار ماهوارهٔ استارلینک درحال پیگیری هستند.

درنهایت باید به این نکته هم اشاره کرد که این اتفاق همزمان شده با زمانی که اسپیس‌ایکس در آستانه ثبت رکوردی جدید برای عرضه اولیه سهام خود است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.