الهام اخوان: «ایران» قشنگ‌ترین نام روزها و شب‌های ماست

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 12:51
الهام اخوان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در پی حمله به خاک ایران یادداشتی را در صفحه مجازی خود منتشر کرد.
الهام اخوان: «ایران» قشنگ‌ترین نام روزها و شب‌های ماست
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،در یادداشت او آمده است:
 
«نمی‌دانم در دنیای ‌آدم مدرن‌ها چگونه می‌شود وطن را هجی کرد، من نه منورالفکرم نه متحجر...
 
فقط می‌دانم مانند کودکی خردسال که تازه اطلسی کوچک را مادرش برایش خریده، زل زده بودم به نقشه قشنگ وطن.
 
نام جزیره را برده بودند این اواخر، با دقت همه‌شان را نگاه می‌کردم، کودک‌ترین‌شان را هم، همه آنها شبیه خانه خودمان بود، تک تک‌شان را با عشق نگاه می‌کردم.
 
چقدر این گربه زیباست، چقدر جایی که ایستادیم ستودنی است و چقدر حسرت برانگیزست.
 
حق دارند تاب نیاورند این همه امکان را یک‌جا و چقدر سخت است برای خیلی‌ها قدر این زیبایی را به جا آوردن.
 
نمی‌دانم چگونه باید وطن را هجی کرد برای خودی و غیر خودی، برای اینکه قدر این خاک را نمی‌دانند و برای اینکه اصلا یادش رفته وطن یعنی چه!
 
چه سخت است بنشینی و دستت یارای کمک نداشته باشد بر این خاک.
 
آنان که جایگاه داشتند و قدر ندانستند را چه باید گفت و آنان که خنجر از پشت بر تن ما زدند؛ عجب روزگار سیاهی گرفتاریم!
 
اما این حجی برای من و ما تا ابد می‌ماند، این تناور درخت خشک نمی‌شود، این خاک از آن ماست.
 
زنان و مردانش گردآفرید و رستم‌هایش، دختران و پسرانش، در سیاهی و روشنی. «ایران» قشنگ‌ترین نام روزها و شب‌های ماست.»
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.