فضانوردان راهی ماه شدند | ماموریت آرتمیس ۲ چیست؟

همشهری آنلاین پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 11:14
ماموریت چهار فضانورد برای گردش دور کره ماه با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک آرتمیس ۲ از پایگاه فضایی کندی آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ماموریت آرتمیس ۲، اولین ماموریت فضایی فضانوردان به مقصد ماه از دهه ۱۹۷۰ است.

نکته مهم اینجاست که فضانوردان قرار نیست در این سفر بر روی ماه فرود بیایند. آنها طبق برنامه دور ماه می‌گردند و به این ترتیب دورترین سفر فضایی انسان را انجام خواهند است.

راید وایزمن، کریستینا کُخ و ویکتور گلوور سه فضانور آمریکایی و جرمی هنسن، فضانورد کانادایی، عضو ماموریت آرتمیس ۲ هستند که قصد دارند طی ۱۰ روز به ماه سفر کنند و سپس به زمین بازخواهند گشت.

این ماموریت با استفاده از قدرتمندترین راکتی که ناسا تاکنون به کار گرفته انجام شد.

لازم به ذکر است، آخرین حضور انسان روی ماه به دسامبر ۱۹۷۲ در ماموریت آپولو بازمی‌گردد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.