
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سومین روز از رویداد «برای ایران سرچشمه هنر»، امروز (جمعه ۱۴ فروردین) در مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
این رویداد، از ساعت ۳ عصر در محوطه بیرونی مجموعه تئاترشهر، با پخش فیلم و برپایی غرفههای تجسمی با موضوع کودکان میناب، حضور عروسکهای غول پیکر و اجراهای موسیقی و نمایشی، آغاز به فعالیت کرد.
از حاضران این برنامه در سومین روز برگزاری، میتوان از مهدی شفیعی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رضا مردانی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، نیکنام حسینیپور (مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد)، آیدین مهدیزاده (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، بابک رضایی (مدیر انجمن موسیقی)، محمدحسین اسماعیلی (مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشی معاونت هنری)، ارمغان بهداروند، آرش امینی، وحید لک (معاون مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی)، اسماعیل خلج (نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر)، اتابک نادری (بازیگر و مدیر هنری)، عباس ساجدی، حامد عقیلی، محمد فرشته، امیر مشهدیعباس (مدیر تالار هنر و نویسنده و کارگردان تئاتر)، داوود نامور (مدیر عمارت نوفللوشاتو) و... نام برد.
بخش آغازین برنامه به پخش سه فیلم از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران اختصاص داشت.
سپس، گروه موسیقی آذربایجانی «سازینه» روی صحنه حاضر شد و به اجرای قطعات موسیقایی پرداخت که با استقبال مخاطبان مواجه شد.
در ادامه، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، بخش دوم این رویداد که به اجراهای موسیقی و نمایشی اختصاص داشت، آغاز شد. اجرای این برنامه را محسن حسنزاده عهدهدار بود.
در این بخش از برنامهها، نماهنگی با صدای محسن چاووشی پخش شد. در حین پخش این کلیپ، حاضران با این آهنگ همخوانی و همراهی کردند. پخش این نماهنگ و حرکت عروسکهای غول پیکر با نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران در میان مردم، سبب ایجاد جلوه بصری زیبایی شد. دو گروه، عروسکهای غول پیکر را هدایت میکردند که به سرپرستی حامد زارعان و فاطمه بحرینی، راهی این رویداد شدهاند.
برنامههای روز جمعه رویدادِ «برای ایران سرچشمه هنر»، با پخش کلیپی دیگر ادامه پیدا کرد و پس از آن، مجید رحمتی، روی صحنه حاضر شد و به اجرای قطعات نمایشی آیینی با بهرهگیری از نقالی پرداخت.
سپس آیدین مهدیزاده (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، پشت تریبون حاضر شد و گفت: «در حال برنامهریزی برای برگزاری رویدادهای اینچنینی در استانها هستیم و هدف ما رسیدن به یک هم صدایی است. جنگ رمضانی که ما درگیرش هستیم، جنگ تاریخ و تمدن ایران است و حاکی از درسی است که ایرانیان در طول تاریخ به جهانیان دادهاند. روزگار، روزگار انسانیت و مردانیت است و روزگار فرعونها و ضحاکها نیست. هدف و صدای همه هنرمندان همین است که این یک صدایی را فریاد بزنند. امیدواریم که سایه شیاطین از سر جهان و جهانیان کم شود.»
در ادامه، یوسفعلی میرشکاک، با خوانش اشعار شاهنامه، حاضران را وارد فضای کهن ایران زمین کرد. در حین شاهنامهخوانی این شاعر و پژوهشگر، افغانستانیهای مقیم تهران با حضور و راهپیمایی در اطراف چهارراه ولیعصر، حسِ حماسی این رویداد چند برابر کردند.
میرشکاک پس از پایان شاهنامهخوانی، در سخنانی کوتاه گفت: «امیدواریم که ما پیروز این میدان باشیم و هرچه سریعتر از بند این شیاطین و ضحاکان در سراسر دنیا رها شویم و پس از اتمام این جنگ، به بررسی و حل مسائل و مشکلات درونی در کشور بپردازیم.»
آخرین بخش از سومین روز این رویداد، به اجرای نمایشی با نام «زنگ بهشت» به کارگردانی مجتبی خلیلی از استان اصفهان اختصاص داشت.