باید ایستادگی کنیم

صدا و سیما شنبه 15 فروردین 1405 - 22:02
رضا فیاضی درباره این روز‌های جنگی گفت: باید ایستادگی کنیم و مهم‌ترین کار اهل فرهنگ، کمک کردن به سلامت روان جامعه است.

باید ایستادگی کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رضا فیاضی گفت: جنگ، تلخ است و متاسفانه ما از دیرباز مورد هجوم بیگانگان بوده‌ایم و مردم ایران زمین، بار‌ها طعم جنگ و ویرانی را چشیده‌اند؛ از هجوم اسکندر تا اعراب و چنگیزخان مغول و ... ولی هر بار با مقاومت خود، کشور و فرهنگ‌مان را حفظ کرده‌ایم.

فیاضی با اشاره به جنگ اخیر آمریکا و اسراییل علیه ایران افزود: مردم ما در طول تاریخ بار‌ها با ناملایمات و جنگ‌هایی رو به رو بوده‌اند که روحیه جمعی ما را تضعیف کرده و حالا هم که این جنگ از سوی آمریکا و رژیم صهونیستی به ما تحمیل شده و هر دو با هم کشور ما را مورد هجوم و بمباران قرار داده‌اند اما مهم‌ترین کاری که در این مقطع می‌توانیم انجام بدهیم، ایستادگی است و کمک به اینکه جامعه ما بتواند سلامت روان خود را بازیابد.

این بازیگر که در زمینه ادبیات هم صاحب تجربه است، افزود: همه آرزویم این است که در کشور خودم با وجود همه سختی‌هایی که با آن دست به گریبان است، فعالیت کنم چرا که هویت ما در سرزمین مادری‌مان تعریف می‌شود.

فیاضی، ادعای اخیر ترامپ را مبنی بر بازگرداندن ایران به عصر حجر، مهمل‌گونه دانست و ادامه داد: این سرزمین و مردمانش در طول تاریخ همه گونه سختی را تجربه کرده و هر بار، هجوم بیگانگان را تاب آورده و فرهنگ و زبان خود را حفظ کرده است.

او اضافه کرد: این روز‌ها به دلیل حمله بیگانگان به کشورمان و با دیدن رنج هموطنان‌مان طبیعی است که حال‌مان خوب نباشد ولی بزرگترین آرزویم این است که مردمان ما روی آرامش را ببینند و حال خوب را تجربه کنند.

فیاضی که این روز‌ها به دلیل همکاری با یک طرح تصویری در خارج از تهران به سر می‌برد، با اشاره به تجربه شخصی خودش در شرایط جنگی افزود: این روز‌ها در گیلان هستم و افسوس که به دلیل شرایط جنگی نمی‌توانم از طبیعت زیبای آن بهره‌ای ببرم و ساعت‌های فراغت خود را به ناچار در محل اقامت و با مطالعه سپری می‌کنم.

او بار دیگر برای هموطنان‌مان آرزوی حال خوب کرد و گفت: این روز‌ها کار همه ما شده که مدام پیگیر اخبار باشیم و همه ما این دغدغه را داریم که مردم کشورمان بعد از این همه سختی، به آرامش برسند. من نیز آرزو دارم در کشور خودم زندگی کنم و با انجام کار هنری به ارتقای زندگی هموطنانم کمک کنم چراکه مهم‌ترین رسالت اهل فرهنگ، کمک کردن به سلامت جامعه و ایجاد حال بهتر برای مردم است که امیدوارم بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.