
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بهرامی معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات با اشاره به اینکه پایداری زیرساختهای حیاتی ارتباطی و فناوری اطلاعات نشاندهنده عمق بلوغ یک کشور در مدیریت بحران است، افزود: جنگ تحمیلی سوم، یکی از مقاطع بیسابقهای بود که در آن، دشمن با تمرکز بر حملات سایبری و فشار بر زیرساختهای حیاتی کشور، تلاش کرد مسیر ارتباطی مردم و دستگاهها را مختل کند.
وی افزود: در چنین شرایطی، شرکت مخابرات ایران به عنوان ستون فقرات ارتباطات ملی، با اتکا به توان فنی، همبستگی سازمانی و روحیه ایثارگرانه کارکنان خود، توانست نهتنها از بحران عبور کند، بلکه الگویی از تابآوری و مدیریت فناورانه ارائه دهد.
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات همچنین با اشاره به فشارهای سنگین دشمن بر بسترهای ارتباطی اظهار داشت: در طول جنگ تحمیلی سوم و در اوج حملات سایبری، اولویت اصلی ما حفظ تداوم سرویسدهی و جلوگیری از بروز اختلال در سامانههای عملیاتی بود. با برنامهریزیهای دقیق و همکاری میان ستاد و مناطق توانستیم خدمات فناوری اطلاعات را بدون وقفه و با حداکثر پایداری در اختیار مردم قرار دهیم.
وی افزود: سامانههای حیاتی شرکت در طول این مدت بدون توقف فعال بودند و تیمهای تخصصی فناوری اطلاعات به صورت شبانهروزی وضعیت زیرساختها را رصد و مدیریت میکردند.
معاون فناوری اطلاعات با تأکید بر نقش نیروهای انسانی گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در مدیریت شرایط بحرانی، حضور مستمر و مسئولانه همکاران فناوری اطلاعات در محل کار بود.
بهرامی در ادامه با تشریح اقدامات فنی انجامشده برای افزایش تابآوری گفت: پایش لحظهای مراکز داده، سرورها، سامانههای حیاتی و زیرساختهای شبکه از محورهای اصلی عملیات ما بود. همچنین با پیشبینی نیازها و ایجاد ذخایر راهبردی تجهیزات، امکان واکنش سریع در صورت بروز حوادث احتمالی فراهم شد؛ تدوین دقیق شیفتهای کاری، آمادگی تیمهای پشتیبانی و ایجاد ساختارهای واکنش سریع، از محورهای اساسی تداوم عملکرد پایدار این معاونت بود.
بهرامی افزود: در کنار اقدامات داخلی، معاونت فناوری اطلاعات جلسات هماهنگی مستمر در حوزههای زیرساخت، نرمافزار و پشتیبانی برگزار کرد و راهکارهای جایگزین برای مقابله فوری با هر رخداد احتمالی طراحی و اجرا شد.