به گزارش همشهری آنلاین، غفارمنش توضیح می دهد: «من از جنگ متنفرم. از کشته شدن هموطنم به هر شکلی، تأکید می کنم، به هر شکلی متنتفرم. از این که جوانان وطنم به هر دلیل و شکلی کشته شوند تنفر دارم. زندگی حق تمام آدم هاست. چه بچه های میناب، چه بچه های هلال احمر و چه جوانان دیگری که به هر دلیلی کشته شدند. با مرگ جوانان چه در جنگ و چه خارج از جنگ هزاران آرزو زیر خاک می رود. رویای عاشق شدن، مادر شدن، پدر شدن دفن می شود. »
او می گوید اگر دنیا به صلح برسد رسالت هنرمند تازه شروع می شود که آن تبلیغ عشق انسانیت و محبت است.
او که آخرین بار سال گذشته با نمایش «مهمانی شام» کار حسام انوری در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه بوده در باره نقش هنرمندان در این شرایط می گوید: «هنرمندان باید صراحت بیان داشته باشند و هنرشان را به نان شب نفروشند و چیزی نگویند که به آن اعتقاد ندارند. در این شرایط هنرمند باید کار کند. چرا سوپرمارکت ها و رستوران و آرایشگاه کار می کنند. ولی ما که اندیشه می فروشیم باید کارمان را تعطیل کنیم؟»












