وزارت خارجه: حملات وحشیانه اخیر آمریکا نقض صریح تفاهم‌نامه است

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 11:08
وزارت امور خارجه ایران با توجه به نقض یادداشت تفاهم از سوی آمریکا نوشت که عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد، امروز، یکشنبه مورخ 7 تیرماه 1405، به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به‌شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه نوشت: این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 خرداد 1405 است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده 51 منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

انتهای پیام/+

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.