به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس دولت تروریستی آمریکا، در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، لانس شرویر را به عنوان مدیر بعدی اداره مهاجرت و گمرکات (ICE) معرفی کرد.
وی تجربه شرویر به عنوان نظامی سابق ایالت اوکلاهاما و نیروی دریایی آمریکا را تایید کرد و او را فردی میهن دوست با تجربه عملیاتی واقعی نامید.
ترامپ افزود: لانس تجربه ملموسی در بیرون کردن دشمنان غیرقانونی آمریکا از خیابان های کشور دارد درست مانند من و مارک وین مولین وزیر امنیت داخلی، او کارکنان اداره مهاجرت و گمرکات را دوست دارد.
رئیس دولت تروریستی آمریکا در ادامه از سنا خواست تا «به سرعت» صلاحیت او را تعیین کنند. وی اذعان کرد معطل نکنید، ما با کمک یکدیگر بار دیگر آمریکا را امن می کنیم.
براساس این گزارش، مارک وین مولین نیز در ماه آوریل سال جاری پس از برکناری تاد لیونز از سمتش، به عنوان وزیر امنیت داخلی انتخاب شد. سنا از سال 2017 تاکنون موفق نشده فردی را به عنوان مدیر این نهاد تایید کند. دیوید ونتورلا به عنوان مدیر موقت این نهاد از زمان برکناری لیونز، خدمت کرده است.
در این گزارش آمده است شرویر اطمینان دارد که در این سمت با پرسش هایی درباره تلاش های دولت ترامپ در اجرای عملیات های گسترده سرکوب مهاجران که با اعتراضات زیادی در سراسر کشور روبرو شد و معترضان خواستار اصلاحاتی در اداره مهاجرت شدند، مواجه خواهد شد.
مولین، در پستی در شبکه های اجتماعی معرفی شرویر به این سمت را تایید و اظهار کرد رئیس جمهور ترامپ، انتخاب خوبی کرده است و من به رهبری قوی لانس اطمینان دارم و تجربه ملموس او به کارکنان اداره مهاجرت قدرت می دهد تا دشمنان غیرقانونی مجرم آمریکا را از کشور بیرون کرده، کشور را امن کرده و از مردم آمریکا حمایت کند.
این در حالی است که پس از خودداری دموکرات ها از تایید بودجه وزارت امنیت داخلی در اوایل سال جاری، این وزارت خانه به شکلی بی سابقه به مدت 76 روز تعطیل بود. دموکرات ها بودجه این نهاد را به دلیل آنکه خواستار اصلاحاتی در عملیات های مهاجرتی شده بودند، مسدود کرده بودند.
این در حالی است که حدود یک ماه پیش، هافینگتونپست در مطلبی درباره آمار نگرانکننده خودکشیها در بین مهاجران بازداشت شده توسط اداره مهاجرت آمریکا آورده است:نرخ بیسابقه خودکشی در میان بازداشتیهای اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، نشاندهنده ابعاد آن چیزی است که کارشناسان آن را «قصور در مراقبت و نظارت» مینامند.
تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) نشان میدهد که بر اساس بررسی دادههای ICE، گزارشهای کالبدشکافی، احکام پزشکی قانونی و پروندههای پلیس، حداقل 10 بازداشتی (که همگی مرد بودند) از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ در ژانویه 2025 بر اثر خودکشی جان باختهاند؛ روندی که سرعت آن بسیار فراتر از نرخ رشد جمعیت کل بازداشتشدگان است. از ماه اکتبر به این سو، مرگ 7 نفر به عنوان خودکشی ثبت شده است؛ رقمی که در حال حاضر بالاترین میزان ثبتشده در یک سال مالی در تاریخ این آژانس به شمار میرود. این در حالی است که ICE معمولاً در طول یک سال، تنها یک مورد یا هیچ مورد خودکشی را ثبت میکرد.
به گفته کارشناسان، دلایل پشت هر خودکشی پیچیده است و هر مرگ اغلب تحت تأثیر عوامل متعددی رخ میدهد. بازداشتیهای ICE از استرس شدید پس از بازداشت، ترس از بازگردانده شدن به کشورهایی که امنیتشان در آنها به خطر میافتد، و احساس سرخوردگی و تنهایی ناشی از ناتوانی در برقراری ارتباط به دلیل موانع زبانی گزارش میدهند.
بازداشتیها همچنین ممکن است به دلیل پیچیدگیهای قوانین مهاجرت احساس درماندگی کنند. برخلاف افراد حاضر در سیستم عدالت کیفری، اکثر بازداشتیها وکیل ندارند و بازداشت آنها به دلیل تخلفات مهاجرتی جنبه تنبیهی یا مجازات ندارد.
این خودکشیها حفرههای عمیقی را در زمینه درمان و نظارت در سراسر سیستم ICE نشان دادهاند؛ سیستمی که جمعیت بازداشتشدگان آن در دوره دوم ریاستجمهوری ترامپ با افزایشی 50 درصدی به 60 هزار نفر رسیده است.
انتهای پیام/