بایدن در گردهمایی دموکرات‌ها: فساد در دولت ترامپ بی‌سابقه است

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 12:45
رئیس جمهور سابق آمریکا دولت کنونی آمریکا را فاسد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ جو بایدن، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در یک گردهمایی حزب دموکرات در ایالت مریلند، بار دیگر به دونالد ترامپ حمله کرد و او را به فساد، خودشیفتگی و سوءاستفاده از قدرت متهم کرد.

بایدن در سخنرانی خود که در یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی در یک کازینو برگزار شد، گفت ترامپ با انگیزه مالی وارد سیاست شده و به پروژه‌های شخصی و نمایشی او از جمله تغییرات در کاخ سفید، نصب نام خود بر مرکز کندی و ساخت سازه‌هایی به نام خودش اشاره کرد و او را «بازنده» خواند.

 

او همچنین گفت آنچه بیش از خودشیفتگی و ناکارآمدی دولت ترامپ نگران‌کننده است، «فساد آشکار و بی‌سابقه در تاریخ آمریکا» است. بایدن تأکید کرد که این نوع فساد در هیچ دولت دیگری در تاریخ ایالات متحده دیده نشده است.

این سخنرانی حدود 10 دقیقه طول کشید و از تندترین انتقادات بایدن علیه ترامپ از زمان ترک قدرت به شمار می‌رود. او در ادامه به موضوعات سیاسی دیگر از جمله حمایت ترامپ از برخی متهمان رویداد 6 ژانویه اشاره کرد و گفت این افراد نباید مورد حمایت مالی قرار گیرند.

بایدن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش همچنان در حال حضور در رویدادهای حزبی برای تقویت جایگاه دموکرات‌هاست، اما هم‌زمان بحث‌ها درباره عملکرد او در انتخابات 2024 و آینده سیاسی‌اش در داخل حزب ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.