عضو هیات رئیسه مجلس، اختلال در سیستمهای بانکی را ناشی از کوتاهی وزرای ارتباطات و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دانست و افزود: ما قطعاً از طریق کمیسیون صنایع و معادن از بعد فنی و کمیسیون اقتصادی پیرامون وضعیت زیرساختهای بانکی به طور جدی به این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.
به گزارش خانه ملت، «علیرضا سلیمی» در انتقاد از تداوم اختلال در سیستمهای بانکی کشور، گفت:
آقای وزیر ارتباطات همانطور که در گذشته افرادی که طرح وایت لیست اینترنت را پیگیری کرده بودند به سخره گرفته و گفته بود ماستت را بخور، تصور میکنم وقتی حمله سایبری به بانکها صورت گرفته است در حال ماست خوردن بوده است.
این نماینده مجلس ادامه داد:
اگر آقایان مشغول ماست خوردن نبودند بعد از تجربه حمله سایبری به تعدادی از بانکها در زمان جنگ ۱۲ روزه باید برای ممانعت از تکرار این گونه اتفاقات چارهاندیشی میکردند.
او تصریح کرد:
هم اکنون سازمان پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل بانکها، بخش فنی بانکها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس بانک مرکزی باید در این زمینه پاسخگو باشند تا مشخص شود کدام یک از آنها مشغول ماست خوردن بودند که این اتفاق مجدد تکرار شد.
سلیمی افزود: «این مسئله کم اهمیتی نیست که به دلیل کوتاهی عدهای از مسئولان با حیثیت کشور بازی شود و هیچ کدام نیز پاسخگو نباشند، آن هم در شرایطی که زندگی مردم دچار آشفتگی شده و چکها، حقوق و خرید مایحتاج آنها تحت تاثیر قرار گرفته است بنابراین نمیتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.»
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:
ما قطعاً از طریق کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع را از بعد فنی به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون اقتصادی نیز در خصوص زیرساختهای بانکی پیگیر این موضوع خواهند بود.