طالبان: به همکاری با سازمان ملل ادامه می‌دهیم

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 11:46
وزیر خارجه طالبان در دیدار با معاون یوناما بر تداوم همکاری با سازمان ملل و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تأکید کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی»، وزیر خارجه حکومت طالبان، در دیدار با «برونو لمارکی» معاون جدید هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه این نهاد، بر تداوم همکاری با سازمان ملل تأکید کرد.

وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت که این دیدار به مناسبت معرفی معاون جدید یوناما برگزار شد و دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه و روند کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفتگو کردند.

متقی با اشاره به ادامه نیاز افغانستان به کمک‌های بشردوستانه، گفت در کنار این کمک‌ها، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و زیربنایی نیز برای بهبود وضعیت افغانستان ضروری است.

وی افزود حکومت طالبان آماده ادامه همکاری با سازمان ملل در زمینه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تسهیل فعالیت‌های این نهاد در افغانستان است.

برونو لمارکی نیز ضمن قدردانی از استقبال و همکاری وزارت خارجه طالبان، بر گسترش تعامل میان سازمان ملل و حکومت سرپرست افغانستان تأکید کرد و گفت برای انجام مسئولیت‌های خود از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

سازمان ملل از طریق هیئت معاونت خود در افغانستان (یوناما) و نهادهای وابسته، یکی از اصلی‌ترین مجاری ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به شمار می‌رود.

حکومت طالبان در سال‌های اخیر ضمن تأکید بر ادامه این کمک‌ها، بارها خواستار افزایش پروژه‌های توسعه‌ای و زیربنایی در کنار کمک‌های بشردوستانه شده است.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.